Instagram gaat experimenteren met betalende abonnementen
Instagram gaat influencers de mogelijkheid geven om betalende abonnementen aan te bieden aan hun volgers. Dat heeft Instagram-baas Adam Mosseri woensdag lokale tijd aangekondigd.
Makers "hebben nood aan een voorspelbaar inkomen", aldus de Instagram-topman in een video. "En abonnementen zijn een van de beste manieren om voorspelbare inkomsten te hebben", klonk het.
In eerste instantie zal Instagram de betalende functie uitrollen in de Verenigde Staten. Betalende volgers zouden dan zowel exclusieve stories als lives te zien kunnen krijgen. Via een paars symbool naast hun naam, zullen de makers hen ook gemakkelijk kunnen identificeren.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
5
Vier belangrijke internetkabels in Rode Zee mogelijk uitgeschakeld door Houthi’s
-
Neem nu deel aan de Gouden Giro en maak kans op de hoofdprijs van 5.000 euro dankzij HLN
Volgende week zaterdag gaat in Turijn de Ronde van Italië van start. In de eerste grote ronde van het seizoen strijden de renners om de felbegeerde roze trui. Met de Gouden Giro kan jij bewijzen dat je de strafste ploegleider bent en prachtige (geld)prijzen winnen dankzij HLN. Deelnemen is dus de boodschap! -
Mijnenergie
Klopt jouw energiefactuur wel helemaal? En hoe betwist je een te hoge afrekening?
Af en toe berichten media over absurd hoge energiefacturen die bijvoorbeeld het gevolg zijn van een nulletje te veel of een vergeten komma. Dergelijke frappante fouten spot je als klant meteen. Maar soms duiken er ook afwijkingen op, die – hoewel ze minder in het oog springen - je toch een aardige duit kosten. Hoe stel je deze vast en op welke manier kan je ze aanvechten? Mijnenergie.be helpt je stap voor stap. -
-
Unesco: “AI-toepassingen komen te seksistisch uit de hoek”
-
1
ChatGPT overtreedt volgens Italië Europese privacywet
ChatGPT voldoet volgens Italië toch niet aan de Europese privacyregels. Dat heeft de lokale privacytoezichthouder bekendgemaakt na een onderzoek dat sinds maart vorig jaar liep. -
Zalando belooft misleidende labels over duurzaamheid te verwijderen
Zalando gaat misleidende symbolen over de duurzaamheid van de producten op zijn platform verwijderen. Dat doet de webwinkel na een overleg met de Europese Commissie en nationale toezichthouders. -
Aleksandr schakelt ChatGPT in om met 5.000 vrouwen op Tinder te praten en vindt zo zijn trouwpartner
-
PREMIUMShowbizz
Van publiekslieveling naar ‘viruswappie’: hoe supermodel Doutzen Kroes van haar troon viel
-
Independer
Belg spendeert dagelijks gemiddeld ‘maar’ 1,5 uur op sociale media: hoeveel (mobiele data) kost dat je?
Gemiddeld spenderen mensen dagelijks 2 uur en 23 minuten op sociale media. In tegenstelling tot wat je misschien denkt, zit de doorsnee Belg met 1 uur en 35 minuten onder dat wereldwijde gemiddelde. Toch blijft het best een hoog cijfer, waar ook een hoog dataverbruik bij komt kijken. Independer.be legt uit hoe je dankzij het juiste gsm-abonnement een financiële kater voorkomt. -
26
Nieuwe Europese internetregels van kracht, maar België is nog niet klaar
“Het internet wordt veiliger, eerlijker en transparanter.” Dat is de belofte van de nieuwe Europese wetgeving Digital Services Act (DSA) die sinds 17 februari van kracht is. Maar België is nog niet helemaal klaar om consumenten te helpen wanneer bijvoorbeeld hun account op een website onterecht verwijderd werd. Hoe komt dat? En wat zijn de gevolgen? -
Jobat
Hoeveel werknemers krijgen maaltijdcheques? En wie mag op een dertiende maand of smartphone van het werk rekenen?