© ATV

Antwerp verkoopt stoelen uit lounge 1880 aan supporters: “Het ideale verjaardagsgeschenk voor onze zoon”

Deurne -

Fans van Royal Antwerp FC kregen woensdag de kans om exclusieve stoelen van hun favoriete voetbalclub te kopen. Een uur voor de opening van de fanshop stond al een tiental supporters ongeduldig aan te schuiven om toch een exemplaar te kunnen bemachtigen. Het meubilair is afkomstig uit de lounge 1880 op tribune 1, die binnenkort wordt vernieuwd.

lava

Enkele hondstrouwe Antwerpsupporters kwamen woensdagvoormiddag naar de Bosuil afgezakt. De club gaf de fans de kans om hun interieur op te leuken met stoelen die de voorbije jaren hun dienst hadden bewezen in de lounge 1880 op tribune 1. Omdat die binnenkort een make-over krijgt, konden supporters de stoelen op de kop tikken voor de symbolische prijs van 18,80 euro, een verwijzing naar het jaar waarin de club werd opgericht.

Het bericht waarin Antwerp de oproep lanceerde, belandde pas twee uur voor de opening in de mailbox bij de supporters. Enkelen van hen twijfelden geen seconde en haastten zich naar de fanshop. “Voorlopig is het rustig, maar ik verwacht de stormloop deze namiddag. Maar dat trek ik mij niet aan. Ik heb nu het ideale verjaardagsgeschenk voor mijn zoon te pakken”, vertelt supporter Joris De Jong.

Joris De Jong en zijn vrouw met het verjaardagscadeau voor hun zoon. © pdr

Wesley Franck laat het niet aan zijn hart komen: “Ik moest normaal mijn kinderen van school gaan halen, maar heb naar mijn vrouw gebeld met de vraag of zij dat niet kon doen. Dit is immers een buitenkansje. Ik heb er acht gekocht, ook voor mijn vrienden die moesten werken.”

Pechvogels kunnen reserveren

Niet iedereen had evenveel geluk. Niels Foulon kwam eigenlijk net te laat, maar werd toch gerustgesteld aan de kassa. “Alle stoelen in de shop waren weg toen ik aankwam maar ik heb er toch nog zes kunnen bestellen. Als alles goed gaat, kan ik die deze middag ophalen in tribune vier.”

Hetzelfde voor Christel Cornu: “Ik heb er twee gereserveerd en kan deze middag terugkomen om mijn aankoop op te pikken. De club kon niet met zekerheid garanderen dat ik de stoelen ook effectief ging krijgen, omdat er ook via mail waarschijnlijk heel wat aanvragen zijn gebeurd. In dat geval krijg ik mijn geld terug. Maar ik hoop dat dat niet het geval zal zijn. Ik ben immers al acht jaar niet meer naar het stadion kunnen gaan omdat ik voor mijn moeder moet zorgen die bij ons in huis woont. Daarom proberen we de Bosuil zo veel mogelijk naar ons huis te brengen.”

En dat is exact wat Antwerp wilde doen, vertelt Jonas Verwerft, verkoper in de fanshop. “We wisten dat deze actie zou aanslaan. Daarom had de club ook besloten om de verkoop meteen te laten starten nadat we het nieuws hadden gecommuniceerd. Op die manier zat er niet te veel tijd tussen en werd een grote hectiek vermeden. Zoals we verwacht hadden, stonden de eerste supporters hier om klokslag elf, een uur voor de winkel opengaat.”

Naar hartenlust opstapelen

Maar niet iedereen was gediend met deze manier van werken. Quincy Liekens was er vroeg bij en kon twee stoelen kopen, maar vond de manier waarop alles werd georganiseer niet echt aangenaam. “De stoelen stonden overal verspreid in de winkel en ik dacht dat je gewoon naar de kassa moest gaan en moest aangeven hoeveel stoelen je effectief wilde.”

Quincy Liekens (achteraan) stond als een van de eerste supporters aan de fanshop. © pdr

“Nu was het, om ter eerste, grijpen wat je kon. Wie als tiende in de rij stond, kon iedereen voorbijlopen en naar hartenlust stoelen opstapelen. Gelukkig geeft de club de mogelijkheid om extra stoelen te bestellen. We mogen niet kiezen dewelke. Ik ben blij dat ik er nu twee heb en hopelijk straks nog een paar meer, zegt Quincy Liekens

 

 

MEER OVER Jupiler Pro League

Aangeboden door onze partners

MEER OVER VOETBAL