(c)PhV

47 fotografen maken beelden van de kust voor campagne "Adembenemende plekken"

Het provinciebedrijf Westtoer en de 10 kustgemeenten lanceren een campagne met 140 foto's van plaatsen aan zee. Westtoer werkt hiervoor samen met 47 fotografen. Natuurfotograaf Misjel Decleer is de ambassadeur van de campagne "Adembenemende plekken". "De foto’s over de kust doen ons wegdromen", zegt hij.

"De beelden zijn een perfecte uitnodiging om de kust te ontdekken. De 47 fotografen tonen de schoonheid van de kust in 140 foto's. De campagne loopt dit en volgend jaar", zegt Sabien Lahaye-Battheu, voorzitter Westtoer.

Fotograaf Misjel Decleer is de ambassadeur van het project: "De foto’s van de kust doen ons wegdromen. Met de zee als decor is de kust een inspirerende regio om in beeld te brengen met foto's. Door de onverwachte schoonheid kan je je soms afvragen of dit wel een plek is in ons land. Een heerlijke vaststelling."

Door de onverwachte schoonheid kan je je soms afvragen of dit wel een plek is in ons land
Natuurfotograaf Misjel Decleer, ambassadeur van "Adembenemende plekken"
Misjel Decleer

Uitstapje langs de mooiste plekken aan zee

Op de website van De Kust worden de adembenemende plekken gebundeld in uitstapjes op maat van de bezoeker. Daarin worden ook interessante adressen vermeld. De uitstapjes worden uitgewerkt binnen de 5 thema's van de campagne: kindvriendelijke trips met een vleugje nostalgie, kunsttrips aan zee, natuurtrips, maritieme citytrips aan zee en sportieve trips.

Met het nieuwe digitale communicatie-instrument 'kustswiper' (een variatie op de populaire datingapp 'Tinder') kan je door te swipen aangeven welke plekken het meest bij jou in de smaak vallen. Aan hand van je aangestipte foto’s krijg je dan een uitgewerkte trip op maat.

David Samyn

Meest gelezen