radio 2

"Mobiliteit, parkeren, zwerfvuil en lokettenwerking grootste ergernissen van Antwerpenaar" zegt ombudsvrouw stad Antwerpen

De ombudsvrouw van de stad Antwerpen heeft vorig jaar 1.700 klachten binnengekregen. Het gaat om klachten over de stedelijke diensten, maar ook de politie, de brandweer, het zorgbedrijf en de sociale huisvestingsmaatschappijen. De Antwerpenaar stoort zich vooral aan de lokettenwerking, het zwerfvuil en mobiliteit en parkeren, blijkt uit het rapport.

Naar jaarlijkse gewoonte stelt de ombudsvrouw van de stad Antwerpen Carla Blomme haar rapport rond deze tijd voor. Antwerpen heeft al 30 jaar een ombudsdienst. In eerste instantie kunnen de burgers terecht bij de bevoegde diensten maar indien ze daar geen gehoor krijgen of niet tevreden zijn, kunnen ze hulp vragen aan de ombudsvrouw.

Zo kreeg Blomme vorig jaar 1.700 klachten binnen. "De top drie van grootste ergernissen bij de Antwerpenaar zijn mobiliteit en parkeren, maar ook de loketwerking, die nog altijd geplaagd werd door corona waardoor de dienstverlening verstoord was. Ook aan zwerfvuil blijft de Antwerpenaar zich heel erg storen", zegt ze.

De grote wegenwerken storen die? "De meeste mensen beseffen wel dat het achteraf mooi zal zijn maar ze ergeren zich soms wel aan de communicatie daarrond."

"In meer dan 70 % van de dossiers kunnen we de mensen tevreden stellen, dat het probleem is opgelost en de communicatie is hersteld.  Op onze dienst werken we daar met 6 mensen fulltime aan", besluit Blomme.

Meest gelezen