Deze elektrische raket op wielen rijdt sneller dan 400 km/u
Op het autosalon in New York is de Deus Vayanne voorgesteld: een elektrische raket op wielen met een topsnelheid van meer dan 400 km/uur. De hypercar heeft een opvallende achterzijde, geïnspireerd op het oneindigheidssymbool. Er zijn slechts 99 exemplaren gepland.
De eerste leveringen van de elektrische supercar worden verwacht in 2025. De wagen is ontwikkeld door de Oostenrijkse autofabrikant Deus, in samenwerking met ‘ItalDesign’ en ‘Williams Advanced Engineering’. Het voertuig beschikt over 2.200 pk - een pak meer dan de 1600 pk van de befaamde Bugatti Chiron. Met een volle batterij zou hij een rijbereik hebben van 450 kilometer.
In vooraanzicht verschilt de wagen niet veel van gelijkaardige supercars. Maar hij heeft wel een opmerkelijke achterkant, door Deus omschreven als ‘infinity loop’, een verwijzing naar het oneindigheidssymbool.
Hoewel de prestaties van de wagen niet zouden misstaan op een circuit, beschikt hij over comfortabele zetels en zelfs over bagageruimte, wat hem ook geschikt maakt voor uitstapjes op de openbare weg. Deus en ItalDesign merken wel op dat de prestaties van de wagen nog in de praktijk bevestigd moeten worden.
Het interieur ziet er stijlvol uit met sfeerverlichting, een digitaal dashboard, en het is gemaakt van milieuvriendelijke materialen. Over de prijs is voorlopig niets bekend.
LEES OOK
Tsjechische miljardair haalt 417 km/u op Duitse snelweg
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
HLN Shop
Pretpark (extra voordelig) meepikken vóór de grote drukte? Vier hoogvliegers voor de hele familie op een rij
-
PREMIUM
18 euro per maand voor zetelverwarming: betalen we straks abonnementskosten voor de opties in onze wagen?
Je auto achteraf opwaarderen met nieuwe functies? Of opties alleen betalen als je ze gebruikt? Nu zijn het nog uitzonderingen, maar als het van de auto-industrie afhangt wordt dat straks gemeengoed. Wat is dat nieuwe verdienmodel dat straks elk jaar miljarden moet opleveren? En heb je daar als klant ook iets aan? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn ziet voordelen, maar ook valkuilen: “Automerken zullen beweren dat zoiets illegaal is.” -
PREMIUM
Onze auto-expert test de nieuwe Range Rover: “Als de prijs geen belet is? Dan staat er zó eentje in mijn garage”
Als journalist mag onze auto-expert Joost Bolle de meest uiteenlopende wagens uittesten, van eenvoudige stadsautootjes tot echte luxebakken. Maar als je hem vraagt welke auto hij zélf zou kopen met een onbeperkt budget, dan krijg je een mogelijk wel verrassend antwoord. “Bovenaan mijn lijstje? Daar staat de Range Rover.” Of de test van het nieuwe model hem van gedacht heeft doen veranderen, lees je hier. -
-
Tsjechische miljardair scheurt met snelheid van 417 km/u over Duitse snelweg
-
Spaargids.be
Mag je het geld op de rekening van je kind als ouder zelf gebruiken? En wat kan je zoon of dochter (zonder dat jij het weet)?
Het is de vrees van heel wat ouders: je hebt jarenlang flink voor je kinderen gespaard, maar eens ze 18 zijn, doen ze het verzamelde geld meteen op. En dan niet per se aan - in jouw ogen alvast - nuttige zaken. Hoe kan je dit vermijden? Spaargids.be geeft advies. -
PREMIUM
Wie nog fiscaal voordeel wil, moet snel zijn. Maar is een laadpaal thuis de moeite en hoeveel betaal je ervoor?
Steeds meer Vlamingen rijden elektrisch. Een groeispurt die ook z’n gevolgen heeft voor de vraag naar én het aanbod van laadoplossingen. Tot 31 augustus kan je je eigen laadpaal nog aftrekken van je belastingen. Maar wat kost dat nu eigenlijk, zo’n laadpaal? En met welke extra investeringen moet je rekening houden? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn overloopt de belangrijkste vragen. -
Verzonken portiergrepen: hip, maar ook gevaarlijk? Duitse Touring waarschuwt voor risico
-
vtwonen
Schoonmaken met scheerschuim? Voor deze tien plekken - van de oven tot het toilet - is het een tovermiddel
-
Hard gas geven met een koude motor kan tot schade leiden: vergis je niet als je de temperatuurmeter bekijkt
De temperatuurmeter van een auto wordt vaak gebruikt om te bepalen of de motor op bedrijfstemperatuur is. Ten onrechte, want dit instrument meet eigenlijk iets anders, waardoor je schade aan je motor zou kunnen berokkenen als je te snel te veel gas geeft. -
Independer
Gsm-gebruik achter het stuur: wat mag wel en wat niet?
Er komen meer en meer controles op het gebruik van de gsm in de auto. Maar welke boetes riskeer je? Wat valt er allemaal onder handsfree bellen? En wat is het verschil met je autoradio bedienen? Independer.be zoekt het uit. -
PREMIUM
GOD rijdt in een Porsche, JESUS in een Jaguar: kan je werkelijk élk woord kiezen voor een gepersonaliseerde nummerplaat?
21 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerHenri Demeer
Renée Verhoeven
Michael Van Roy
Gerd Peeters
Regina Van Akker