Adjoa Andoh en Simone Ashley in Bridgerton.
Volledig scherm
PREMIUM
Adjoa Andoh en Simone Ashley in Bridgerton. © Netflix

De kijkers vertrekken en de marktwaarde slinkt: hoe moet het verder met Netflix?

TVAls eerste streamingdienst haalde Netflix meer dan tweehonderd miljoen abonnees, maar begin dit jaar moest oprichter Reed Hastings toegeven dat ze voor het eerst 200.000 abonnees waren kwijtgeraakt. Het lijkt erop dat de streamingdienst zich moet gaan bezinnen over de toekomst. Maar welke maatregelen kan Netflix nemen? Hoe komt het dat het aantal abonnees zo sterk is gedaald? En kan het nieuwe seizoen van kijkcijferkanon ‘Stranger Things’ voor een frisse wind zorgen?

20 reacties

  • monique suykerbuyk

    2 jaar geleden
    als Netflix gaat beginnen met reclame er tussen te gooien , dan denk ik dat ik het ergens anders ga zoeken . Zoals het artikel het mooi verwoord , zal ik de " zee van middelmatigheid " echt niet missen .
  • roger van den hende

    2 jaar geleden
    Altijd en overal hetzelfde. Beginnen met een schappelijk abonnementsgeld maar als het product "aanslaat", snel de prijzen naar omhoog en dan verschieten dat het terug bergaf gaat. Kortetermijndenken noemt men dit. Geldwolven zijn het, van de eerste tot de laatste.
  • sylvia van gastel

    2 jaar geleden
    Voor de prijs wat je betaald mogen ze wel sneller bioscoopfilms in hun assortiment opnemen . Dat trekt meer mensen aan .
  • Luc Hermans

    2 jaar geleden
    Netflix meent onbeperkt prijzen te kunnen verhogen
  • Johan commère

    2 jaar geleden
    Dat is overal hetzelfde . Netflix , disney , apple , ... nieuwe klanten lokken met heel lage prijzen om die achteraf ferm op te slaan en te blijven duurder worden . Telenet , proximus , ... nieuwe klanten lokken met goedkope abonnementen en zowat gratis een 55 inch tv erbovenop waardoor je gebonden bent voor jaren en reeds na 3 maand de volle pot betalen en 2 keer per jaar een verhoging van het abonnement en verplicht om klant te blijven of je " geschenk " betalen plus een ferme boete !