Het logo van Ford bij een fabriek in het Duitse Keulen.
Volledig scherm
Het logo van Ford bij een fabriek in het Duitse Keulen. © Oliver Berg/dpa

Ford start onderhandelingen met vakbonden over verlies van banen in Europa

De Amerikaanse autobouwer Ford heeft voor toekomstige productie van elektrische wagens in Europa de voorkeur gegeven aan zijn fabriek in het Spaanse Valencia ten nadele van zijn site in het Duitse Saarlouis. De productie in de fabriek in Saarlouis zal tegen het midden van dit decennium stopgezet worden, zo heeft Ford woensdag bekendgemaakt. Ford start ook onderhandelingen met de vakbonden over een “significant” verlies van banen in zijn Europese fabrieken, omdat voor de bouw van elektrische wagens nu eenmaal minder mankracht nodig is.

5 reacties

  • Geert Tamsyn

    2 jaar geleden
    620 km. aan één stuk rijden is moordend. Beter regelmatig eens stoppen om te snelladen.
  • jean pierre leemans

    2 jaar geleden
    Zo, Dat lag in de lijn van de verwachtingen; Na Ford,volgt,VW,BMW , enz De prijs van een electrische wagen,vrees ik,zal rond de 25000-35000 euro bedragen Voor de meeste mensen onbetaalbaar Met een oplaad duur van 25-30 minuten Met de huidige actieradius van maximun 350 km ,rijdt men, niet ver mee De Nissan Micra koste 7 jaar geleden 13000 euro , rijd men vandaag ,met een volle benzine tank,620 km tot in Lyon; Na 2-3 minuten tanken rijdt men verder Nice tegemoet
  • Chris Van den Eede

    2 jaar geleden
    Wij kopen geen Ford of Renault, uit principe.
  • WILMA ULRIX

    2 jaar geleden
    Gewoon geen fords meer kopen. Laten ze die voortaan maar in de Vs en Canada slijten. Dat is de beste tegenzet.
  • John Stahl

    2 jaar geleden
    Uiteindelijk blijken die Mega-werkgevers een vergiftigd geschenk. Als ze de deuren sluiten blijft een leger werklozen en een vervuilde industriezone achter. De subsidies die men aan hen gegeven heeft kon men beter rechtstreeks aan de mensen uitkeren.