Wout van Aert behoudt gele trui na chaotische kasseienrit met Roglic als grote verliezer, vroege vluchter Clarke pakt mooiste zege uit carrière

Tour de FranceWat een etappe. Wat een chaos. In een incidentrijke kasseienrit heeft Wout van Aert in extremis zijn gele trui kunnen behouden na een hele dag in het verweer. Pogacar loopt een handvol seconden uit op zijn concurrenten, waar Roglic nu al een kruis mag maken over winst in deze Tour de France. Vroege vluchter Simon Clarke sprintte naar de ritzege voor Van der Hoorn.

66 reacties

  • J. Platsteen

    2 jaar geleden
    Prachtige rit. Super Stuyven, sterke Van Aert, zwalpende VDP, pechvogel Roglic enz. Kortom uren spanning. Wat moeten jullie meer hebben experts? Tussen haakjes, Van Aert deed zijn job zoals contractueel vastgelegd en voor de start van de rit afgesproken. Deze rit moest hij knechten. Bij een andere ploeg waar hij alleen kopman is, zou hij veel minder aan de bak komen want geen degelijke knechten. Zie maar Pogacar: moest het ook alleen doen in deze rit.
  • Ludo Hermans

    2 jaar geleden
    Jumbo-Visma, waarom willen jullie Wout op die manier breken? Iedereen weet dat hij in een andere ploeg door z'n bazen meer gewaardeerd zou worden!
  • Gaston Foubert

    2 jaar geleden
    Inderdaad een prachtige rit maar je kan er door pech je Tour mee verliezen, vraag het maar aan Roglic.
  • Karel Dierckx

    2 jaar geleden
    Wout Van Aert is een supercoureur, maar hij de Tour niet winnen. Heel misschien een Tour die op zijn lijf geschreven is met lichte bergetappes en veel en lange tijdritten, maar die komt er nooit van tenzij er een Fransman opduikt met hetzelfde profiel - dat zie ik ook niet gebeuren. Dat hij dus af en toe moet knechten in functie van het podium in Parijs is maar normaal, zolang daar nog een waterkans op is. En hij had uiteindelijk ook al vier ritten kunnen gewonnen hebben.
  • glenn wouters

    2 jaar geleden
    Prachtige rit. Dit hoort echt bij de tour om de mest veelzijdige renner te kennen. En wat de valpartijen en materiaalpech betreft. De meeste valpartijen waren op gewone baan, en de materiaalpech ook. Dus op de kasseien was het gewoon stoempen. Klein puntje misschien dat de ademruimte tussen de stroken wat te kort was.