©  Reuters

Luchtvaartmaatschappij zet peuter op andere vlucht dan ouders

Na een reis door Europa hadden Stephanie en Andrew Braham een retourticket naar Australië geboekt met Qantas, de oudste en grootste luchtvaartmaatschappij van Australië. Maar wat bleek, toen de vlucht werd geannuleerd werden ze op een ander toestel gezet. Zonder hun 13 maanden oude peuter, die moest alleen vliegen met de volgende vlucht.

tg

Het Australische koppel is niet te spreken over hoe Qantas klanten behandelt. Eerst moesten ze twintig uur wachten en 55 maal bellen om iemand aan de lijn te krijgen voor een herboeking van hun geannuleerde vlucht. Toen ze eindelijk een nieuw ticket kregen, stelden ze tot hun grote verbazing vast dat hun peuter op een ander vliegtuig naar huis moest. Meer dan twintig uur vliegen. Alleen!

“Bij Qantas hadden ze bovendien geen begrip voor onze klacht en wilden ze ook niet onmiddellijk een oplossing zoeken. Maar we konden toch moeilijk ons zoontje Brahams alleen laten vliegen”, zeggen de ouders. Ze hebben een klacht ingediend tegen de maatschappij.

Omdat er geen plaats weer was om met drie te vliegen, zaten ze nog twee weken vast in Rome. “Toegegeven, er zijn slechte plekken op de wereld om vast te zitten. Maar de hele affaire kost ons wel een pak extra geld”, zeggen ze.

Qantas heeft intussen wel excuses aangeboden en spreekt van een administratieve fout. “We zullen de extra kosten op ons nemen”, klinkt het.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer