Baas Thalys biedt excuses aan voor grote problemen: “Dit is niet het niveau dat we willen bieden”
De topman van Thalys biedt in een e-mail aan klanten zijn oprechte excuses aan voor recente incidenten met de internationale treinen van het vervoersbedrijf. “Dit is zeker niet het niveau van dienstverlening, dat we onze klanten willen bieden.”
“Onlangs brachten meerdere voorvallen ons in moeilijkheden”, valt te lezen in het bericht van bestuursvoorzitter Jacques Damas. “We denken dan aan de hitte, aan een brand nabij de sporen en de aanrijding van een dier. Ook al liggen de oorzaken hiervan buiten onze controle, toch moeten we ervoor zorgen dat deze incidenten zo weinig mogelijk impact hebben op u als reiziger.”
De afgelopen maanden kwamen reizigers bij incidenten meermaals urenlang vast te zitten in treinstellen van Thalys, soms zonder airconditioning. Dat zorgde voor woedende berichten op sociale media.
Niet sterk genoeg
Volgens de topman bleek de organisatie “niet sterk genoeg om de intensiteit en de opeenstapeling van storingen het hoofd te bieden”. Daarom zijn per direct maatregelen genomen: zo is het aantal dagelijkse treinritten beperkt, is een uitgebreid onderhoudsplan opgesteld voor de treinstellen en hebben de zwaarst getroffen passagiers een ruimere tegemoetkoming gekregen. Verder worden de Thalys-teams in het station, aan boord van de treinen, bij de klantenservice en in het operationele centrum versterkt.
“Elk jaar kiezen miljoenen passagiers voor ons en stellen zij hun vertrouwen in ons voor hun reizen. Wees ervan verzekerd dat alle Thalys-teams er alles aan doen om uw vertrouwen terug te winnen en te behouden”, aldus Damas. “Het oplossen van de operationele uitdagingen heeft de absolute prioriteit.”
De bestuursvoorzitter roept klanten wel op om het personeel altijd respectvol te behandelen. “Zodat zij efficiënter te werk kunnen gaan tijdens verstoorde situaties en zodat ieders gemoedsrust zo goed mogelijk bewaard blijft.”
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Diensten Thalys normaliseren geleidelijk: “We verdubbelen enkele treinen”
-
PREMIUM16
“Er bestaat voor de burger geen product om ze te bestrijden”: de tijgermug rukt op in Vlaanderen. Dit kun je er wél tegen doen
Al in vijftien Vlaamse gemeenten werden vorig jaar tijgermuggen gesignaleerd. De razendsnelle opmars van deze beestjes maakt wetenschappers ongerust, want het insect kan tropische ziekten verspreiden. Hoe gevaarlijk zijn ze? En wat kun je doen om jezelf te beschermen? We legden enkele belangrijke vragen voor aan entomoloog Isra Deblauwe en Valerie Weekers van het Departement Zorg. “Heel wat mensen reageren zeer heftig op een beet van de tijgermug.” -
HLN Shop
Ga voor schoonheid én degelijkheid: in vijf stappen naar jouw ideale e-bike
Wie het aangename aan het nuttige wil koppelen bij het kiezen van een tweewieler, gaat voor een elektrisch exemplaar en raakt zo in één beweging ook razendsnel op zijn bestemming. Maar let op: de markt van de e-bikes evolueert continu en je zwemt in de keuzemogelijkheden. Waar moet je zoal op letten? HLN Shop haalt vijf aandachtspunten aan. -
-
Meer kinderen met overgewicht door coronapandemie volgens WHO-studie
-
PREMIUMInterview
Na 37 jaar maakt hoofdinspecteur Michelin zich bekend en onthult hij aantal geheimen: “Sommige chefs nemen het mij nog steeds kwalijk dat ik hun ster wegnam”
“Het zal vreemd aanvoelen om vanaf nu niet anoniem te reserveren in een sterrenzaak”. 37 jaar was Werner Loens (62) inspecteur van Michelin, waarvan 17 jaar hoofdinspecteur Benelux. 8.500 restaurantbezoeken later gaat hij op pensioen en wilt hij voor het eerst op de foto. Wat is volgens Loens dé culinaire hotspot van het moment, verlopen de beoordelingen altijd eerlijk en objectief en wat voor tol heeft tweemaal per dag op restaurant gaan geëist van zijn lichaam? HLN schoof de benen onder tafel en vroeg het hem. -
Lokale politie neemt meer dan 5.500 flessen lachgas in beslag in Ruisbroek
In Ruisbroek zijn meer dan 5.500 flessen lachgas in beslag genomen door de lokale politie Zennevallei. De flessen werden onderschept tijdens de levering ervan.Sint-Pieters-Leeuw -
PREMIUM10
Volksgezondheid opent onderzoek naar gezichtszonnecrèmes: “Bijna een op de twee biedt niet de beloofde bescherming”
-
update
Opnieuw overleg tussen directie en vakbonden luchthaven Charleroi om staking morgen af te wenden
-
Livios
Groen, rood, blauw of geel: richt je dak klimaatvriendelijk in met deze slimme tips
Een plat dak kan zo veel meer zijn dan louter de overkapping van je woning. Als je er een klimaatdak van maakt, kan het namelijk ook deel van de oplossing zijn om de klimaatverandering tegen te gaan - of leefbaarder te maken. Wat dat concreet betekent? Bouwsite Livios vraagt het aan Marc Dillen, directeur-generaal van Embuild Vlaanderen. -
PREMIUM
Twee incidenten in één week tijd met treinen van Thalys. En dat kon op geen slechter moment
Net op het moment dat Thalys aan het bekomen is van twee zware coronajaren, krijgt het af te rekenen met wispelturige treinen. Bij twee incidenten in minder dan één week tijd zaten samengeteld meer dan 1.000 passagiers uren vast in snikhete treinstellen. En dat net op een cruciaal moment in het bestaan van de internationale treinmaatschappij. -
Rus doet bij politie aangifte nadat hij in elkaar werd geslagen, maar wordt prompt zelf vervolgd vanwege zijn... haar
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer