Veel flitspalen in Frankrijk flitsen nog bij 80 km/uur terwijl je op regionale wegen nu bijna overal 90 mag rijden.
Volledig scherm
Veel flitspalen in Frankrijk flitsen nog bij 80 km/uur terwijl je op regionale wegen nu bijna overal 90 mag rijden. © Autoweek

Automobilisten lopen in Frankrijk risico op onterechte bekeuringen

In grote delen van Frankrijk is de maximumsnelheid op departementale wegen (D-wegen) verhoogd. Maar nog niet alle flitspalen en navigatiesystemen zijn hierop aangepast. En dus liggen onterechte boetes op de loer.

38 reacties

  • Werner Van Calster

    2 jaar geleden
    als Frankrijk op zijn b wegen de snelheid kan verhogen tot 90 en Duitsland kan dat daar ook zelfs tot 100 ( ze komen beiden maar van 80/u) hoe denken wij dan heiliger dan de paus te zijn en blijven vast te houden aan 70/u waarom niet algemeen 30? dat is even logisch, toch?
  • Roger Declercq

    2 jaar geleden
    Ik kan mij vinden in het voorstel om de snelheden vast te leggen op 30 woonerf en schoolomgeving, 50 bebouwde kom, 80 erbuiten en 100 op alle ring en rijkswegen. 130 voor snelwegen. Alleen zones 30 zouden mogen aangeduid worden door variabele borden, zodat hier buiten de schooluren ook 50 km/u. mag gereden worden.
  • Dany Herman

    2 jaar geleden
    Heb ook eens een boete gehad 45 euro rond Parijs heb er veel geld aan gewonnen want kocht dat jaar geen enkele fles wijn meer uit Frankrijk en uit andere landen kocht ik er ook minder ( moest iedereen dit doen gaat er wel een lamp branden)
  • Lisette Theunis

    2 jaar geleden
    Het is elk jaar een terugkerende grote bron van inkomsten voor Frankrijk. Heel wat toeristen zijn er niet vertrouwd met de omgeving, en missen dan ook regelmatig de signalisatie, met de gekende boetes bij thuiskomst.
  • robert henneman

    2 jaar geleden
    je probeert het maar aan te vechten on frankrijk.whaha, dat is sumpel in de krant, maar in werkelijkheid helemaal anders.