© PaBr

'Soeptrinette' zorgt voor warm gevoel op Limburgse markten

Misschien hebt u de 'Soeptrinette' van De Biehal al kunnen spotten op de markt bij u in de buurt. Deze gloednieuwe foodtruck is immers wekelijks te bezoeken op de markten van Bree, Overpelt, Neerpelt, Hechtel en Eksel.

patrick.brebels

Met dit initiatief wil men soep letterlijk en figuurlijk als warm bindmiddel gebruiken om mensen dichter bij elkaar te brengen. Het Sociaal Tewerkstellingscentrum (STC) De Biehal uit Lommel is de motor achter de reeds goed ingeburgerde buurtrestaurants in een aantal Noord-Limburgse gemeenten: daar kan iedereen op geregelde tijdstippen tegen een prijsje gaan genieten van een lekker menu. Communicatieverantwoordelijke Joke Neuskens van De Biehal: "Via deze soepmobiel, die de veelzeggende naam 'Soeptrinette' meekreeg, gaan we lekkere versgemaakte soep aan democratische prijzen verkopen op een aantal markten. Ook voor dit project schakenen we laaggeschoolde werknemers, mensen die uit een problematische sociale situatie komen of mensen met een arbeidshandicap in. We blijven ons principe van sociale tewerkstelling dus trouw. Het is dan ook de bedoeling om van onze Soeptrinette op elke markt een ware mobiele ontmoetingsplaats te maken waar mensen gezellig met elkaar kunnen praten en een lekker warm kopje soep kunnen drinken."Projectmedewerker Diana Grasso van De Biehal: "We willen van deze soepmobiel hetzelfde succesverhaal als onze buurtrestaurants maken. De Soeptrinette zal affiches, brochures en flyers beschikking stellen van verschillende socio-culturele verenigingen en OCMW's uit de deelnemende gemeenten en steden. Zo komen mensen in contact met deze verenigingen en dat verlaagt de drempel om deel te nemen aan hun activiteiten en zo creëren we een groter draagvlak op sociaal vlak."

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer