Influencers belaagd nadat adres verplicht online moet staan: “Ze komen ‘s nachts aanbellen voor seks”

ShowbizzJamilla Baidou kan je kennen van ‘The Voice Van Vlaanderen’, maar tegenwoordig scoort ze vooral op sociale media. Op YouTube heeft ze 180.000 abonnees en op TikTok zelfs 210.000. Maar nu ze sinds kort verplicht haar adres online moet zetten van de overheid, is ze de wanhoop nabij. ‘Fans’ staan ongevraagd aan de deur. En nu hun adres in een online seksadvertentie verzeild raakte, is het hek helemaal van de dam. “Mannen staan hier ‘s nachts aan de deur voor seks”, vertelt haar huisgenoot Jens. Op hun kanalen delen ze beelden van het nachtelijke bezoek. “Als dit zo doorgaat, moeten we verhuizen”, vertelt Jamilla aan Jarne in een nieuwe Showbits.

96 reacties

  • Marlies Vanzuyle

    2 jaar geleden
    Influencers gedragen zich feitelijk als bedrijven : entertainment tegen betaling, dat is hun dienstverlening. Handel als een bedrijf en huur of koop een kantoor, studio of bedrijfspand en registreer je daar. Dat het kosten meebrengt is evident maar dat hoort bij ondernemers.
  • Stephanie Tielen

    2 jaar geleden
    jamila, acid, en nog vele andere zitten op youtube en het zijn geen influencers maar content creators influencers proberen je vanalles aan te smeren hun maken video’s om mensen te entertainen. denk niet dat de meeste mensen beseffen hoeveel werk er in zo een video’s kruipt voor dat ze effectief op youtube staan! ze hebben een btw nummer dus automatisch betalen zij ook belastingen
  • karin segers

    2 jaar geleden
    Ga is werken zoals iedereen
  • Jorick Braekevelt

    2 jaar geleden
    jullie mensen vergeten allemaal dat influencers wel degelijk belastingen betalen. Iedereen zegt wel “ja ze verdienen in het zwart en hebben nog nooit iets aan de staat betaald maar ze moeten meer belastingen betalen dan je denkt.
  • jimmy nuyts

    2 jaar geleden
    dat ze ook allemaal maar eens goed op de rosoter gelegd worden ivm het geld dat ze in't zwart verdiend hebben de jaren voordien. bv acid heeft maar sinds okt. '21 een firma, maar is al sinds '18 of eerder 1 vd grootste belgische streamers ... dus al misntens 3jaar in't zwart verdiend. Veel van die 'influencers' hun merchshops zijn ook niet in orde met de economische wetgevingen. slechts 10dagen ipv wettelijke 14dagen retuurrecht, geen vermelding van privacyovereenkomst of gdpr,...