Groen komt met meerkleurig logo dat vernieuwing in de verf moet zetten: "Groen is meer dan groen"

Na een nieuw voorzittersduo heeft Groen nu ook een nieuw partijlogo. Dat nieuwe beeldmerk moet veruiterlijken dat de partij behalve op natuur, milieu en klimaat voortaan ook wil focussen op de thema's gezondheid, welzijn en de strijd tegen ongelijkheid. Dat hebben covoorzitters Nadia Naji en Jeremie Vaneeckhout bekendgemaakt tijdens Refresh, een bijeenkomst waarop Groen dit weekend het politieke jaar op gang trekt.

Zoals wel vaker het geval is, willen nieuwe leiders van organisatie hun komst in de verf zetten met een nieuw logo. Bij Groen is dat niet anders: nadat Meyrem Almaci was gestopt als partijvoorzitter, werden Jeremie Vaneeckhout en Nadia Naji in juni op het schild gehesen.Ā 

"Dit is de start van een nieuw tijdperk voor onze partijā€, kondigden ze aan bij hun verkiezing. Ze beloofden trouw te blijven aan de idealen van de partij, maar kondigden toen ook al een koerswijziging aan. Vaneeckhout lichtte al een tip van de sluier door te zeggen dat welzijn en gezondheidā€ belangrijke themaā€™s voor hem zijn. Naji legde dan weer de nadruk op het thema ongelijkheid.

Die extra speerpunten benadrukken beiden nu ook bij de lancering van hun bredere koers. "De klassieke groene thema's blijven een belangrijke plaats innemen, maar Groen is meer dan groen. Dat zullen we vanaf vandaag nog sterker benadrukken met een nieuw, kleurrijk logo en met onze inhoudelijke ideeƫn."

De nieuwe focus van de partij gaat gepaard met onder meer een interne reorganisatie en met een opfrissing van de huisstijl en het logo van Groen. De partij koos voor een logo dat uit meerdere kleuren bestaat dan alleen groen. "Groen is meer dan groen. Groen wordt breder, meer open, omvangrijker, diverser, ... Kortom: kleurrijker", besluit het voorzittersduo.

Meest gelezen