Marcel en Milan zagen hun unieke reis door de schrapping van één vlucht in het water vallen. ©  Raymond Lemmens

Marcel moet hele rondreis in de States cancellen door geannuleerde heenreis

Gingelom -

Marcel boekte op eigen houtje een reis naar de States, met tal van hotels en een reeks binnenvluchten. Toen British Airways de heenvlucht annuleerde, viel de hele reis in het water. Marcel was maar liefst 6.850 euro kwijt. Wat krijgt hij terug?

Gunter Willekens

“Ik zou in december vorig jaar met mijn kleinzoon Milan naar Los Angeles vliegen en midden januari 2022 terugkeren”, vertelt Marcel uit Gingelom. “De reis was een beloning omdat hij zijn secundair onderwijs succesvol afgemaakt had. Ik betaalde een en ander met mijn Mastercard. De reis bleek evenwel onmogelijk door corona. We kregen toen een voucher ter waarde van 4.171 euro, geldig tot september 2023. Daarmee boekte ik opnieuw vluchten, binnenvluchten en hotels in de States. In totaal betaalde ik voor onze reis in juli 6.850 euro.”

“Toen gebeurde het ondenkbare: in de nacht van 1 juli ontving ik een mail dat onze vlucht naar de States afgelast was”, vertelt Marcel. “British Airways stelde nog voor om tien uur later te vertrekken, maar dat was onmogelijk. Dan zouden we te laat aankomen voor onze aansluitende vluchten. Ons hele reisschema viel in het water.”

“We vroegen een terugbetaling, maar kregen van British Airways het antwoord dat we daarvoor niet in aanmerking kwamen. Geen enkele uitleg. Dit is niet te begrijpen. Wat me vooral voor de borst stuit, is dat ik mijn kleinzoon een prachtige reis beloofd had, maar mijn centen zitten vast in Londen.”

Opgelost

We contacteerden KBC, omdat Marcel de reis geboekt had met een kredietkaart. “Wij kunnen niet tussenkomen omdat de reis is geannuleerd door British Airways”, vernamen we daar. Dus stuurden we die mail door naar British Airways. Drie dagen later blijkt dat British Airways plots tot inzicht is gekomen. Marcel krijgt het bericht dat er toch terugbetaald wordt. En hoe. “Een klein mirakel”, zegt Marcel. “Ik zou alle kosten terugkrijgen, samen met excuses voor alle ongemakken.” Vorige week werd 6.850 euro teruggestort.

Wat kan Het Belang van Limburg voor u oplossen? Laat het hier weten.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Lees meer