(Illustratiefoto)
Volledig scherm
(Illustratiefoto) © Shutterstock / 1000 Words

Test Aankoop hekelt valse promoties in supermarkten: bij deze acties ben je maar beter op je hoede

geldDe grote supermarktketens komen “lang niet alle beloftes” na die ze met hun recente koopkracht-acties maken. Dat blijkt uit een doorlichting van Test Aankoop. Welke acties zijn wel correct? En bij welke promoties ben je maar beter op je hoede? De consumentenorganisatie zette alles op een rij. Alvast Delhaize is niet akkoord en noemt de doorlichting kort door de bocht. “Wij zijn ervan overtuigd dat we de koopkracht verhogen in plaats van verlagen.”

69 reacties

  • Marie Rose Van der Haeghen

    2 jaar geleden
    Bij carrefour actie 3+3 Bertolli mayonaise , op het eerste zicht interssant maar wat ze er niet bij vertellen is dat de potten nu maar 450 g zijn ipv . 500 g
  • Jan Baroen

    2 jaar geleden
    Colruyt mag dan pretenderen de goedkoopste te zijn, gemakkelijk winkelen is het in ieder geval niet. Bij ieder bezoek zijn alle gangen overbezet met karren van de aanvullers of met karren van zij die bestellingen klaarmaken. Bij het binnenkomen van de winkel maken ze reclame over wat ze zelf aan elektriciteit produceren, maar ecologisch zijn ze niet. Ieder verkocht artikel is ingepakt in extra folie om meerdere producten te kunnen verkopen tegen een minuscule korting. Een regelrechte vervuiling.
  • Filip Voets

    2 jaar geleden
    En een tijdje terug zei de overheid nog dat de Belg teveel verdient en meer kan missen. Goed bezig
  • Gaston Miar

    2 jaar geleden
    Wij gaan prijsbewust kopen in Frankrijk, en dat loont echt.
  • Ann Verschueren

    2 jaar geleden
    Boodschappen doen in niet mijn plezantste bezigheid. Ik winkel graag bij Colruyt voor hun eerlijke prijzen ,maar de hinder van die grote karren bevoorrading in welke elke rayon, soms twee, voor hun collect & go leveringen, zorgen ervoor dat het stresserend is en ik dus meer naar Lidll of Aldi ga.