Nooit interesse in skincare, en tóch lanceert Brad Pitt zijn eigen beautylijn: “Mijn exen inspireerden mij”
Brad Pitt is acteur, wijnteler en beeldhouwer en sinds kort ook eigenaar van een skincarelijn. Met ‘Le Domaine’ lanceert hij zijn allereerste uniseks verzorgingslijn, een exclusieve collectie met drie producten voor een wel heel stevig prijskaartje. En zijn inspiratie? Ook die haalde hij uit erg onverwachte hoek.
Brad Pitt is van alle markten thuis. Naast gevierd acteur, wijnteler en beeldhouwer mag hij nu ook beautygoeroe aan zijn cv toevoegen. De acteur lanceerde zijn allereerste uniseks skincare lijn ‘Le Domaine’. Die bestaat tot nu toe uit drie producten: een crème, een serum en een reiniger.
(Lees verder onder de foto.)
Zowel het potje serum van slechts 30 ml, de crème van 50 ml en de reiniger van 100 ml hebben een wel zéér stevig prijskaartje: je betaalt er respectievelijk 350, 275 en 70 euro voor. Al valt dat volgens Brad makkelijk te verklaren. De producten zijn namelijk gemaakt van antioxidanten op basis van de druiven die de acteur zelf teelt in zijn Franse wijngaard Château Miraval. Je weet wel, die wijngaard die hij in 2008 kocht met zijn ex-vrouw Angelina Jolie en sinds de scheiding dé hoofdrol kreeg (en nog altijd heeft) in hun rommelige juridische strijd.
Helpt tegen huidveroudering
Ook het onderzoek naar de juiste ingrediënten voor de skincarelijn duurde bovendien maar liefst vijftien jaar, zegt Pitt. Al had al dat onderzoek wel een gunstig resultaat: de creatie van het exclusieve molecuul GSM10, “gemaakt van extracten van grenache-, syrah- en mourvedre-druiven die als krachtig tegengif werken tegen stress en verouderingsprocessen tegengaan.”
“Le Domaine wil het proces van huidveroudering helpen vertragen en iedereen, ongeacht geslacht of huidtype, de kans geven om mooi ouder te worden”, klinkt het op de website van het merk.
(Lees verder onder de foto.)
“Al wil ik niet dat mensen gaan rennen voor veroudering”, verklaarde Brad in Vogue. “Het is een concept waar we niet aan kunnen ontsnappen. Ik zou willen dat iedereen het een beetje meer omarmt. Het gaat vooral over je huid op een gezonde manier behandelen.” Daarnaast wilde de acteur ook niet dat de producten te sterk roken. In Glamour UK zegt hij: “Soms krijg je een stomp in je gezicht wanneer je een geur ruikt. Dat wilde ik vermijden. Ik wilde een subtiele geur creëren, zodat je daarna nog kan toevoegen wat je wil.”
Ook over het design werd goed nagedacht. Zo bestaan de dopjes van de producten uit eikenhout afkomstig van de wijnvaten op het wijndomein. “Ik hield van het idee om het eikenhout te upcyclen”, aldus Brad. “Het gamma bestaat ook uit flessen die je kan navullen. Het enige plastic in de hele lijn, is de pomp.”
Inspiratie gehaald bij ex Gwyneth Paltrow
Dat precies Brad op de proppen komt met een skincarelijn is wel erg opvallend te noemen. De acteur verkondigde in het verleden al vaker dat verzorgingsproducten hem totaal niet interesseren. “Mijn ex Gwyneth Paltrow (Brad en Gwyneth vormden drie jaar lang een koppel, red.) was waarschijnlijk de eerste vrouw die mij oplegde mijn gezicht twee keer per dag te wassen”, vertelde Brad in Vogue. Maar het was ook bij Gwyneth, die zelf haar lifestylemerk ‘Goop’ heeft, waar de acteur naar eigen zeggen zijn inspiratie vond voor ‘Le Domaine’. “Gwyneth is nog altijd een erg goede vriendin en bouwde een heus imperium uit. Ik hou er echt van wat zij met Goop heeft bereikt.”
(Lees verder onder de foto.)
Maar ook van een andere ex, Jennifer Aniston, kreeg Brad de nodige input. “Jennifer blijft me producten sturen, zoals haar haarverzorging ‘LolaVie’. Ik heb het nog niet uitgetest, maar ik vertrouw op haar kennis. Ze weet er alles van, net zoals Gwyneth. Als ik raad nodig heb, dan bel ik hen op”, zegt hij aan Glamour UK.
In januari brengt de acteur het vierde product van ‘Le Domaine’ op de markt, The Fluid Cream, voor 265 euro. Of hij zijn assortiment ook net zo zal uitbreiden als Gwyneth al deed met Goop valt af te wachten. Misschien eens een spraakmakende peniskaars proberen, Brad?
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
“Het begon met mijn liefde voor nagellak.” Zanger Harry Styles start eigen beautymerk
-
20 jaar geleden een hype, dus wellicht droeg je ze ook. En nu lijken deze schoenen terug te komen
Herken je ze nog, de Puma’s die zo’n vijfentwintig jaar geleden giga populair waren? Ze waren gemaakt voor Formule 1-piloten, maar al snel wilde iedereen ze. Vandaag lijken ze terug: stijlicoon en topmodel Emily Ratajkowksi zweert weer bij de sneakers van het Duitse merk, en ook op sociale media verschijnen de eerste video’s. Binnenkort ook bij de trendgevoelige Vlaming? -
Frankrijk wil mensen die bij Shein shoppen een boete laten betalen
Koop je een jurk van 10 euro bij Shein? Dan wil Frankrijk dat je 5 euro belasting betaalt. Ook reclame voor ‘ultra fast fashion’ zullen ze er wellicht verbieden. Het is de eerste keer dat een land zulke concrete stappen zet. Volgt België straks ook? Bij duurzaamheidsplatform COSH! zijn ze sceptisch: “Volgens mij zal er ook een soort side business ontstaan.” -
-
HLN Shop
Is een automatische elektrische fiets interessant voor jou?
-
Van kaaklijn om U tegen te zeggen tot ‘hunter eyes’: hoe onschuldig is ‘looksmaxxing’, de nieuwe online trend voor jongemannen?
“Als je deze vier dingen doet, zal je eruitzien als een model.” Op TikTok doet een dubieuze trend de ronde: looksmaxxing. Daarbij delen jongemannen tips om hun uiterlijk te verbeteren. Ze spreken over geheime technieken zoals mewing, maar krijg je daar echt een strakkere kaaklijn van? En hoe onschuldig is deze hype? Esthetisch arts An De Cuyper reageert: “Je kan je kaakspieren trainen zoals elke andere spier.” -
PREMIUM2
Nu zelfs coureurs, voetballers én acteurs er één dragen: zo werd het iconische ‘honkbaljasje’ weer hip
Ook gezien hoe de stervoetballers van Manchester City er verplicht in rondliepen voor én na hun Champions League-match in Madrid? Terwijl eerder zelfs de coureurs van Visma-Lease a Bike er ietwat potsierlijk mee aan de start van de Ronde van Vlaanderen verschenen. Dat kan maar één ding betekenen: het honkbaljasje – of ‘varsity jacket’ – heeft het hoogtepunt van hipheid bereikt. Portret van een bewust opzichtig kledingstuk dat tot 1972 zelfs ‘verboden’ was voor vrouwen. -
Deze 10 goedkope beautyproducten worden ook gebruikt door professionals: “Contouren was nog nooit zo makkelijk”
-
vtwonen
Je bed wel of niet opmaken? Dit is de beste en meest hygiënische aanpak
-
Mango strikt ex-Spice Girl voor een “sensuele” en “bevrijdende” kledingcollectie die eind april uitkomt
Wie houdt van Victoria Beckhams modelabel doet aan window shopping of is genoodzaakt om nogal diep in de buidel te tasten. Maar daar brengt Mango nu verandering in. De Spaanse keten brengt binnenkort samen met de ex-Spice Girl een betaalbare collectie uit: “Ik wil een breder publiek aanspreken, maar mijn eigen DNA behouden”, zegt zij. -
Dure juwelen voor kinderen zitten in de lift. “Ik gaf ooit een gouden armband van 500 euro”
Een armbandje van 500 euro of een ketting met edelsteen van 1.300 euro voor je kroost? Gouden kinderjuwelen zijn hip, maar hebben al snel een hoger prijskaartje dan hun tegenhangers uit zilver, koper of plastic. Volgens experts is goud geen overbodige luxe voor je kind of tiener, wél een investering. “Trendy mama’s geven al graag veel uit aan kinderkledij, dus waarom geen duur juweel?” -
Independer
Van 60 tv-zenders minder tot geen programma's opslaan: waarom gooi je je decoder beter niet klakkeloos buiten?