AFP or licensors

Rode trui van Remco Evenepoel levert 12.057 euro op voor De Warmste Week met als centraal thema kansarmoede 

De eerste actie van De Warmste Week, een sms-actie om de rode leiderstrui van Remco Evenepoel uit de Ronde van Spanje te winnen, heeft 12.057 euro opgebracht. Het centrale thema van De Warmste Week is dit jaar: "Samen vlammen tegen kansarmoede". Het ingezamelde geld gaat naar het DWW-fonds dat 270 concrete projecten rond kansarmoede ondersteunt.

De Warmste Week staat dit jaar in het teken van kansarmoede en trekt tijdens de week voor Kerstmis naar het Stadspark van Hasselt waar Studio Brussel en MNM een week lang De Warmste Radio zullen maken. 

Het was ook vanuit Hasselt dat Siska Schoeters eind september tijdens een speciale uitzending op radio en televisie het officiële startschot heeft gegeven voor de actieperiode van De Warmste Week 2022.

De allereerste actie werd op poten gezet door wereldkampioen wielrennen Remco Evenepoel. Het ging om een sms-actie om zijn rode leiderstrui uit de Ronde van Spanje te winnen. Wie kans wilde maken op dat truitje kon een sms sturen ter waarde van 1 euro.

Vanmorgen maakte radiopresentatrice Fien Germijns op Studio Brussel bekend dat er 12.057 sms'en werden verstuurd om het truitje te winnen. Aangezien elke ingezamelde euro integraal naar het DWW-fonds gaat dat 270 concrete projecten rond kansarmoede ondersteunt, wil dat ook zeggen dat de eerste actie van De Warmste Week dit jaar 12.057 euro heeft opgeleverd.

BEKIJK - Fien Germijns onthult op Studio Brussel de opbrengst van de sms-actie en belt met de winnaar:

Videospeler inladen...

Meest gelezen