Beeld ter illustratie.
Volledig scherm
PREMIUM
Beeld ter illustratie. © Getty Images

Phishing voor gevorderden: hoe vermijd je dat slachtoffer wordt van ‘spoofing’?

De alarmbellen luiden al langer voor phishing, maar intussen zijn de methodes ook complexer geworden. Zo kreeg een Antwerpse vrouw plots telefoon van de bank, het was de correcte telefoonnummer maar wat bleek: achter het nummer zaten criminelen die 100.000 euro konden stelen. Het wordt het ‘phishing voor gevorderden’ genoemd: vijf vragen en antwoorden over ‘spoofing’.

10 reacties

  • Ron Zabadak

    2 jaar geleden
    een goed e mail program doet ook veel. de telenet e mail laat gewoon alle spam door! nu werk met gmail en geen problemen meer met oplichters. .
  • lode wijk

    2 jaar geleden
    Wie durft tegenwoordig nog geld thuis bewaren, straatlichten gaan uit, materiaal is allemaal op accu, dieven zijn meestal minderjarig, en worden niet vervolgd, zelfs bankantoren verdwijnen en ook automaten, de schuld van de banken zelf, personeel besparen zodat we alles zelf moeten doen en er nog voor betalen ook. Is er een andere mogelijkheid?
  • Tommy Hekker

    2 jaar geleden
    Ze geven er blijkbaar geen moer om hier in België, want onder de 10.000€ doet het rechtsysteem geen klop.
  • Maurice Van der Leene

    2 jaar geleden
    Juist daarmee iedereen zou best zijn geld afhalen van de bank! want je ziet deze persoon is zo goed als al haar geld kwijt en de banken trekken het zich niet aan! Wie weet zitten die banken er zelf niet tussen? ik betrouw die banken voor geen haar meer!
  • Robby Schepens

    2 jaar geleden
    O er 14 dagen ook meegemaakt, met de correcte nummer van Kbc,onraad geroken nadat ik de telefoon had opgelegd en 10 seconden later telefoon kreeg van belfius met het correcte nr, geld moest gestort worden op een Litouws rekeningnummer voor Armand Henkelman