Online supermarkt met strafste promo’s gaat van start in Vlaanderen
Onder het motto ‘meer korting, minder voedselverspilling’ is de van oorsprong Finse supermarkt Foodello neergestreken in Vlaanderen. De online winkel verkoopt producten die (bijna) vervallen en artikels die in een gedateerde verpakking zitten, zo meldt ‘Het Nieuwsblad’.
Eerder dit jaar is de webshop al succesvol gelanceerd in Nederland, nu is Vlaanderen aan de beurt. Foodello verkoopt producten die normaal gezien niet in de supermarkt belanden.
Het gaat veelal over producten waarvan de houdbaarheidsdatum naderbij komt: hoe dichter tegen de vervaldatum, hoe goedkoper. Sommige producten zitten zelfs over de houdbaarheidsdatum, maar zijn nog goed voor consumptie. Zo is er ook deze opvallende promo: paaseitjes van vorige Pasen aan -73 procent.
Maar eveneens producten met een gedateerde verpakking worden aan fikse kortingen verkocht. Foodello redt bovendien ook seizoensgebonden handelswaar van de verspilling.
“We verkopen restpartijen die we rechtstreeks bij de producent opkopen”, verklaarde marketingmanager Bas Dekker aan ‘Het Nieuwsblad’. “Wij bieden 700 producten aan die de fabrikanten niet meer aan de supermarkt verkocht krijgen.”
Volgens Foodello redden ze de voorbije zes jaar al liefst 7,6 miljoen kilo voedsel.
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Jobat
Ontslag gekregen of genomen: op welke werkloosheidsuitkering kan je dan rekenen?
-
Mijnenergie
Is de stroom van jouw zonnepanelen deze lente en zomer weer wat meer waard?
Energieleveranciers betaalden nog nooit zo weinig voor de stroom van jouw zonnepanelen. In april moet de consument vrede nemen met gemiddeld 3 eurocent per kilowattuur. Bij een doorsnee verbruik betekent dat een habbekrats van 64,86 euro voor een volledige jaargang. Met de dagen met de meeste zonneschijnuren in aantocht mag het voor elke prosument wel iets meer zijn. Mijnenergie.be gaat na of die hoop gerechtvaardigd is. -
PREMIUMBij de notaris
Noodgedwongen verhuist echtpaar naar serviceflat, maar dierbare urn wordt vergeten
Let altijd goed op als je je huis laat leeghalen wanneer je verhuist. Voor je het weet ben je een dierbare bezitting kwijt. Dat is ook wat een vrouw meemaakte met de urn van haar zus. “Haar dochter vertelde me het verhaal”, aldus een Nederlandse notaris. “Mijn beroep gaat dan ook veel verder dan aktes, documenten en wetten. Ik ben ook een vertrouwenspersoon met wie mensen hun zorgen, verwachtingen en verhalen delen.” -
-
29
PROMOJAGERS SUPERTIP. Albert Heijn pakt deze week uit met “zeer straffe promo's”: “Ik heb 122 euro bespaard”
-
Spaargids.be
Met welk type spaarrekening betaal je het minste belastingen?
De term valt terloops wel eens, maar niet altijd met de nodige uitleg: gereglementeerde spaarrekeningen. Wat bedoelen we daarmee? Wat is het verschil met een niet-gereglementeerde spaarrekening? En welke voor- en nadelen bieden ze voor jou als consument? Spaargids.be informeert. -
PREMIUM
Wereldbank en IMF waarschuwen voor wereldwijde recessie. Maar wat is dat en hoe gaat u dat voelen?
“De wereldeconomie kan volgend jaar in een recessie belanden.” Daarmee opende David Malpass, topman van de Wereldbank, de jaarvergadering met het Internationaal Monetair Fonds (IMF) in Washington. Maar wat is een recessie precies? Hoe lang duurt zoiets normaal? En belangrijker: wat merken wij van een recessie? Koen De Leus, hoofdeconoom van BNP Paribas Fortis legt uit. -
Jobat
Hoeveel werknemers krijgen maaltijdcheques? En wie mag op een dertiende maand of smartphone van het werk rekenen?
-
Livios
Is een architect verplicht als je je woning wil renoveren?
-
1
Bijna een op de twee in beslag genomen namaakproducten was parfum: “Staat het labeltje onderaan scheef, koop het niet”
De econonomische inspectie heeft vorig jaar een recordaantal namaakgoederen in beslag genomen: meer dan 217.000 producten. Bijna de helft waren parfums en verzorgingsproducten. Namaak is in trek, omdat het ook goedkoper is. Maar hoe herken je het? En wat zijn de gevaren? En ben je strafbaar als je namaak koopt? HLN-consumentenexperte Safia Yachou zoekt het uit. -
PREMIUM
Opvallende nieuwe reclamecampagnes van supermarkten: “Ongezien, agressief en een beetje gek”
Je moet al goed zot zijn om vandaag nog een A-merk in je winkelkar te leggen. Dat is de opmerkelijke onderliggende boodschap die Carrefour en Lidl verspreiden in reclamecampagnes op radio, tv, TikTok en in kranten. Net als andere supermarkten zetten ze hun huismerken volop in de kijker, maar dan wel heel fors. Een ongeziene campagne, noemt retailspecialist Stefan Van Rompaey het. “Zeker omdat supermarkten door deze advertenties niet per se meer zullen verdienen.” Van Rompaey schat ook in of dit oorlogje goed nieuws is voor uw portemonnee. -
PREMIUMPolitiek149
Vier van de zeven Vlaamse partijen zijn gewonnen voor een vermogenskadaster: goed nieuws voor de begroting, maar slecht nieuws voor u?