©  screenshot

“Sorry, een nieuwe bestelling plaatsen is nu niet mogelijk”: online interieurzaak Made.com in moeilijke papieren

Made.com zit al een tijdje in slechte papieren, maar nu de gesprekken met een overnemer zijn afgesprongen, lijkt er weinig beterschap op komst. De site meldt sinds dinsdag dat er geen nieuwe bestellingen meer kunnen geplaatst worden.

Dertigers hebben vast al wel eens een advertentie voor de Britse interieurzaak Made.com voorbij zien komen. Het hippe label heeft geen bakstenen winkels maar verkoopt louter online. Zo wilden ze de concurrentie aangaan met die andere bekende meubelzaak, IKEA. Tijdens de coronapandemie barstte de zaak uit haar voegen en maakte ze haar debuut op de beurs. Maar Made.com kreeg het afgelopen jaar zware klappen door de algemene leveringsproblemen. Klanten moesten maanden wachten op bestelde goederen. De economische crisis zorgde daarbovenop voor nog meer problemen bij de meubelzaak.

In het eerste halfjaar van 2022 slikte ze een verlies van 40,6 miljoen euro. Een grote ontslagronde en de zoektocht naar een overnemer konden nog geen soelaas bieden. Het bedrijf stelt dat ze binnenkort met een verklaring naar buiten komen.

 (nba)

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer