Jasper Vermeulen van GfK bespreekt de huidige tv-markt: “De prijspolarisatie zal zeker ook een rol spelen bij de kortingen op verschillende prijscategorieën tijdens Black Friday.”
Volledig scherm
PREMIUM
Jasper Vermeulen van GfK bespreekt de huidige tv-markt: “De prijspolarisatie zal zeker ook een rol spelen bij de kortingen op verschillende prijscategorieën tijdens Black Friday.” © Getty Images/ rv

"De verkoop kwakkelt en de voorraden zijn te hoog": Is dit het ideale moment om een tv aan een voordeelprijsje te scoren?

De verkoop van tv’s viel dit jaar met een vijfde terug. Onder meer door de dalende vraag betaal je gemiddeld bijna 12 procent minder voor een toestel, berekende onderzoeksbureau GfK. Hoe komt dat? Zijn er met Black Friday extra veel koopjes te rapen? Of wacht je beter nog wat langer om een nieuwe televisie aan te schaffen? Jasper Vermeulen, marktanalist voor de tv-sector bij GfK, en hoofdredacteur Frank Everaardt van ‘Hardware Info’ geven advies.