Blauw vinkje keert eind november nog niet terug op Twitter, zegt Elon Musk
Twitter Blue komt waarschijnlijk toch nog niet terug eind deze maand. Twitter-eigenaar Elon Musk zei in de nacht van maandag op dinsdag in een tweet dat de dienst, waarbij betalende gebruikers een blauw vinkje kregen, pas weer gelanceerd wordt wanneer er genoeg zekerheid is dat mensen bekendheden en bedrijven niet na kunnen doen als ze het vinkje kunnen kopen. Musk zei ook dat organisaties waarschijnlijk een ander kleur vinkje krijgen dan individuen.
Musk noemde eerder nog 29 november als datum waarop Twittergebruikers zich weer konden aanmelden voor de abonnementsdienst. Wel zouden nieuwe accounts dan negentig dagen moeten wachten voordat ze gebruik kunnen maken van de dienst.
Het blauwe vinkje was tot voor kort voorbehouden aan gebruikers waarvan Twitter zeker wist dat zij het waren, zoals overheidsdiensten, politici, bedrijven, artiesten en journalisten. Twitter bepaalde wie zo'n symbool kreeg en deelde de vinkjes gratis uit. Na de overname van Twitter door Musk beloofde de miljardair dat iedereen een blauw vinkje kon krijgen als hij er maar voor betaalde. Dat zou de dienst democratiseren.
Na de introductie maakten veel mensen gebruik van het blauwe vinkje door hun naam aan te passen zodat die leek op die van een bedrijf of bekendheid. Zo deden mensen president Joe Biden en basketballer LeBron James na. Na enkele dagen sloot Twitter de aanmeldingen voor Twitter Blue.
KIJK. Hoe ga jij merken dat Musk nu eigenaar is van Twitter?
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Twitter staat in brand en op Tumblr lachen ze erom: “Bij ons kun je twee vinkjes kopen”
-
Elon Musk ontslaat nog meer personeel op verkoopsafdeling Twitter
Elon Musk heeft nog meer werknemers van de verkoopsafdeling van Twitter ontslagen. Volgens bronnen van persbureau Bloomberg kregen die medewerkers vanaf zondag bericht over hun ontslag. De ontslagen volgen op eerdere ingrepen door Musk bij Twitter sinds zijn overname van het sociale mediaplatform. -
BeReal in de problemen? Groei in aantal gebruikers zou stagneren en geld blijkt op te geraken
Tijdens de pandemie ontplofte BeReal in populariteit onder jongeren, maar die hoogdagen lijken achter de rug. Met de Franse app post je foto’s zonder ze te bewerken op gezette tijden. Maar de groei van het aantal gebruikers zou stokken en het bedrijf uit Parijs blijkt op zoek naar vers geld. -
-
Livios
Is een architect verplicht als je je woning wil renoveren?
-
Google beperkt vragen over verkiezingen in AI-chatbot om valse informatie te vermijden
Google is gestart met beperkingen in te voeren bij zijn AI-chatbot Gemini. Het type verkiezingsgerelateerde vragen zal worden beperkt, klinkt het. 2024 is wereldwijd een belangrijk verkiezingsjaar en het technologiebedrijf wil op die manier de verspreiding van valse informatie tegengaan. -
Duitsers leggen uitgebreide Russische desinformatiecampagne op X bloot
Experts van het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken hebben een uitgebreide pro-Russische desinformatiecampagne blootgelegd. De campagne maakt gebruik van duizenden valse X-accounts om de woede over de steun van het land aan Oekraïne aan te wakkeren, zo meldt ‘Der Spiegel’ vrijdag. -
PREMIUM
Geniaal of gek? Vlaamse CEO’s geven handleiding bij Musk: “Hij is olifant in porseleinwinkel, maar dat er bij Twitter te veel vet in de soep drijft, heb ik zelf gezien”
-
KIJK. Van schattig varkentje naar moordlustige weerwolf: ‘Peppa Pig’ jaagt jonge kijkers stuipen op het lijf
-
Independer
Belg spendeert dagelijks gemiddeld ‘maar’ 1,5 uur op sociale media: hoeveel (mobiele data) kost dat je?
Gemiddeld spenderen mensen dagelijks 2 uur en 23 minuten op sociale media. In tegenstelling tot wat je misschien denkt, zit de doorsnee Belg met 1 uur en 35 minuten onder dat wereldwijde gemiddelde. Toch blijft het best een hoog cijfer, waar ook een hoog dataverbruik bij komt kijken. Independer.be legt uit hoe je dankzij het juiste gsm-abonnement een financiële kater voorkomt. -
Elon Musk herstelt opgeschorte Twitter-accounts
Elon Musk, de nieuwe topman van Twitter, heeft een aantal opgeschorte accounts op het sociale netwerk hersteld. Dat laat de excentrieke miljardair, die sinds drie weken de eigenaar is van Twitter en tevens de grote man is achter onder andere autoconcern Tesla, vrijdagavond weten. -
Mijnenergie
Klopt jouw energiefactuur wel helemaal? En hoe betwist je een te hoge afrekening?