Succes Black Friday toont aan hoe diep de inflatie ons in onze portefeuille treft

Uit verschillende cijfers blijkt dat Black Friday een succes was. Door de torenhoge inflatie hebben de consumenten nu eenmaal meer aandacht voor kortingen.

Waarom is dit belangrijk?

Vorig week was het Black Friday, een Amerikaanse koopjesdag die ook in onze contreien aan populariteit wint. Zowel fysieke als internetwinkels pakten die dag uit met fikse kortingen.

In het nieuws: Data van verschillende betaalverwerkers tonen aan dat we met z'n allen massaal de jacht op koopjes hebben ingezet tijdens Black Friday.

  • CCV zag het aantal transacties toenemen met 8,67 procent in vergelijking met een gemiddelde vrijdag.
  • Volgens Klarna was Black Friday nog nooit zo populair in ons land. De aanbieder van betaaloplossingen zag gedurende de volledige koopjesperiode van Black Week, Black Friday en Cyber Monday (maandag 21/11 tot en met maandag 28/11) het aan
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Lees nu 3 artikels gratis per maand!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer