Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Oleg Magni via Pexels

6. Deel je Instagram reel ook op je feed en story.

7 tips om meer uit Instagram reels te halen en écht gezien te worden

Ysaline Pollet
Ysaline Pollet Webjournalist

Na tips om je foto’s te bewerken, hebben we nu ook manieren om je Instagram reels naar een hoger level te tillen. Socialmediaplatform Later.com tipt tal van wijzen om de Instagramversie van TikTok goed te benutten. Klaar? Content creëren maar!

Op TikTok kan je op tal van manieren snel en gemakkelijk viraal gaan en gezien worden, maar aangezien Instagram uit meer bestaat dan enkel en alleen korte video’s moet je op dit socialemediaplatform iets meer je best doen.

Vind jouw interesse(s) en wees creatief met de inhoud.

Een van de manieren om op te vallen met je content tussen de andere reels is door creatieve inhoud te creëren. Volgens Later is het belangrijk om iets te creëren dat onderwijzend of entertainend is en er jouw eigen unieke twist aan te geven. Het is dus wat oefenen en dingen proberen, maar we zijn er zeker van dat jij erin slaagt iets cools te maken! Het is moeilijk om in tijden als deze nog écht op te vallen tussen het grote aanbod van creatievelingen en coole platformen, maar zelfs met enkele kleine aanpassingen kan je al een fris idee bedenken! Je hoeft ook geen honderd interesses te hebben. Eentje is al voldoende, zolang je maar regelmatig hierover post. Ben jij enorm geïnteresseerd in fotografie? Maak bijvoorbeeld dan reels vol tips, voorbeelden en inspiratie.

Werk in Instagram reels.

Terwijl het verleidelijk is om dezelfde video die je in TikTok hebt gemaakt, ook op reels te delen, is dit niet het beste idee. Volgens Later heeft Instagram bevestigd dat het video’s die duidelijk zijn gerecycleerd van andere apps geen voorrang geeft. Werk dus rechtstreeks in de Instagram reels-functie! Wil je toch een video van TikTok delen? Dan is het een goed idee om het logo van die app weg te halen.

Spring op trends.

En dan bedoelen we niet een half jaar nadat deze zijn uitgekomen, maar asap! Check regelmatig zelf reels (of TikToks om misschien deze over te brengen naar Instagram) om te zien wat hot and happening is momenteel. Als je iets tegenkomt dat je leuk vindt, kijk je eerst of al veel mensen dit hebben gedaan, of dit al lang een trend is en als het iets recent is, kan je het zelf proberen. Natuurlijk kan je ook oude trends doen, maar de kans is dan groot dat je volgers die al lang beu gezien zijn. Een trend herken je vaak ook aan liedjes/geluiden die regelmatig terugkomen (tip: gebruik muziek rechtstreeks uit de bibliotheek van Instagram of maak een eigen geluid ,want dit zorgt ervoor dat je meer bereik hebt). Ook dansjes zijn vaak een ding op sociale media.

Maak gebruik van ondertiteling en tekst.

Hoe vaak gebeurt het niet dat je een video wil kijken wanneer je in het openbaar bent of ‘s avonds in de zetel zit met je ouders en dat je dus geen geluid kan opzetten? Wij zijn dan ook zelf blij als iemand tekst of ondertiteling aan zijn Instagram Stories of reels toevoegt. Als jij dus zo’n video maakt waarin gesproken wordt, is het een goed idee om ook tekst toe te voegen. Ook bij video’s waarin je meer informatie geeft, kan tekst van pas komen. Zo zullen meer mensen je video’s bekijken, ook als ze even geen geluid kunnen opzetten! Je maakt je content bovendien meteen toegankelijk voor slechthorenden. Nog een tip die Later meegeeft: zorg dat de ondertiteling of tekst ergens staat waar die zichtbaar is, dus niet achter je gebruikersnaam of bijschrift!

Caption = kort maar krachtig.

Volgens Later komen er drie puntjes achter je bijschrift te staan als dat langer is dan 55 tekens. Dan moeten je kijkers dus daarop klikken om verder te lezen. Maar geef nu toe, hoe vaak doe jij dat? In reels is het ook zo dat de video niet gepauzeerd wordt als het bijschrift open wordt geklikt, heel vervelend! Wil je dus dat caption ook effectief gelezen wordt én je video deftig bekeken wordt, dan is kort maar krachtig de boodschap! Kies voor een verleidelijke en innemende caption. Wil je toch meer info geven? Doe dat dan in de alinea eronder, samen met tags en hashtags. PS maak gebruik van relevante hashtags, maar overdrijf daar ook niet in.

Deel je Instagram reel ook op je feed en story.

Het spreekt voor zich dat hoe meer je een video ergens deelt, hoe meer deze ook gezien wordt. Om dus meer mensen te bereiken, deel je je reel dus best op je feed én je stories. Wil je dat deze past tussen je andere foto’s, kies dan een omslag die perfect aansluit bij je andere posts.

Post consequent.

Het is – net zoals bij het posten op je feed – belangrijk om voldoende te posten. ‘Een van de beste manieren om viraal te gaan op Instagram Reels, is door je niche te vinden en consequent te posten’, aldus Later.com. Haal dus al je creativiteit naar boven en post regelmatig video’s!

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '