Gothic look à la Wednesday Addams? Haar make-up artiest verklapt hoe: "Voor de lippen gebruikten we één product"
TikTok is in de ban van de nieuwe Netflixreeks ‘Wednesday’, waarin Jenna Ortega de hoofdrol van Wednesday Addams vertolkt. Naast haar iconische dansmoves, passeren ook veel bijzonder beautylooks de revue. Gothicachtige make-up met een smokey eye is hierdoor weer helemaal in trek. De make-upartist die verantwoordelijk was voor de looks in de populaire serie onthulde hoe je die zelf kan recreëren.
‘Wednesday’ is de meest bekeken én meest besproken serie van het moment. Niet enkel de acteerkunsten, maar ook de stijl en make-up van Jenna Ortega als Wednesday Addams veroveren harten over heel de wereld. Zo vergaarde de hashtag #WednesdayAddamsMakeUp op TikTok al 38 miljoen views. Kortom: de gothic look is cool, en je hoeft daar niet meer tot Halloween voor te wachten.
Beauty expert Cat Quinn van MAC Cosmetics heeft op TikTok en Instagram de exacte producten gedeeld die gebruikt werden voor de looks van Wednesday in de serie. Die werden haar verklapt door de haar- en make-upartieste van de show zelf, Tara McDonald.
Jenna Ortega’s make-uplook uit ‘Wednesday’ recreëren doe je zo:
Stap 1: Het gewenste effect voor het gezicht was “half dood, maar nog steeds fris en modern”, aldus Cat Quinn. Make-upartieste Tara McDonald bracht dus een transparante foundation aan om de huidskleur bleek te houden. De sproetjes die je ziet bij Wednesday zijn dus helemaal naturel. En om de jukbeenderen van Jenna scherper te maken dan het schermzwaard van het personage, gebruikte ze MAC Cosmetics’ Sculpting Powder in de kleuren Sculpt (26 euro) en Shadowy (22 euro).
Stap 2: De smokey eye is dankzij de Netflixserie ‘Wednesday’ weer helemaal in en accentueert vooral de grote ogen van Jenna. Het enige wat je hiervoor nodig hebt, zijn drie MAC-oogschaduwen in de kleuren Script, Carbon (22 euro) en Glitch in the Matrix (22 euro). De kleur Script is helaas niet meer verkrijgbaar, maar de MAC oogschaduw in de kleur Soft Brown (21,95 euro) zou vrijwel dezelfde tint hebben. Die bracht de make-upartieste eerst aan op Jenna’s ooglid, in de oogplooi en op het onderoog. Vervolgens voegde ze ook wat zwart, Carbon, toe net onder het oog. Een smokey eye-achtig effect verkrijg je door de kleur Glitch in the Matrix aan te brengen als een soort eyeliner. Maak je look vervolgens helemaal af met wat mascara.
Stap 3: Het idee achter de donkere lippen van Wednesday was om ze zo natuurlijk mogelijk te laten lijken, aldus McDonald. “Ik wilde niet dat het leek alsof ze lippenstift droeg.” De gebruikte techniek is simpel, maar effectief. Je hebt slechts de MAC lippenpotlood in de kleur Nightmoth (22 euro) nodig, en combineert die met een doorzichtige lippenbalsem. De make-upartieste verklapte dat zij die van Dr. Pawpaw (7,95 euro) gebruikte. Mix de twee producten op je hand of in een potje en dep het met een vinger op je lippen voor een zacht, natuurlijk effect.
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Livios
Gebruik azijn nooit op beton of natuurstenen die kalk bevatten: zo ga je wél voor een brandschoon en schadevrij terras
-
Een mode-icoon op 102-jarige leeftijd, doet iemand het Iris Apfel ooit nog na? Zo zag haar extreme garderobe eruit
Interieurontwerpster. Modeontwerpster. Model. Stijlicoon. De Amerikaanse Iris Apfel (102) was veel dingen tijdens haar lange leven. Dit weekend overleed ze. Mode-expert David Devriendt beschrijft hoe de flamboyante dame zelfs met grijze haren en rimpels une grande dame bleef in de wereld van de fashionista’s en influencers. “Dankzij haar is mode vandaag een pak diverser.” -
100 euro voor een geurkaars? De lekker ruikende objecten zijn een hype voor je interieur
Ooit hadden ze een kitscherige reputatie, tegenwoordig heeft iedereen ze: geurkaarsen. Geen wonder dat het aanbod steeds groter wordt. De speciaalste zitten in de meest fotogenieke potjes, vaak met de feestelijke toets die hoort bij deze tijd van het jaar. Geurt jouw huis binnenkort ook naar open haard, kerstkoekjes, dennenboom of schoorsteen? -
-
PREMIUM
Onze redactrice betaalt 277,50 euro bij de bekendste BV-kapper. Wat krijgt ze daarvoor? “Is hij attent of is dit marketing?”
-
PREMIUM
Pluizig haar door het weer? Haarolie is de oplossing. Beautyredactrice Sophie test 12 dure en goedkope flesjes
Hair oiling is een trend op sociale media. Niet zo gek, want de juiste olie levert je een haardos à la Hollywood op: zacht, gezond, pluisvrij en glanzend als een spiegel. Welke olie koop je best? En vooral: scoort een haarolie van 9 euro evengoed als eentje van — jawel — 132 euro? Beautyredactrice Sophie deed de test. “Als ik voor de rest van mijn leven nog maar één haarproduct zou mogen gebruiken, dan was het dit.” -
HLN Shop
Smakelijk eten voor een (h)eerlijke prijs: deze vier scherp geprijsde kookboeken tik je nu op de kop
Wil je je gasten trakteren op een heerlijke paasbrunch? Of heb je deze vakantie gewoon eindelijk tijd om terug meer ‘homemade’ aan je maaltijden toe te voegen in plaats van het noodgedwongen ‘kant-en-klaar’? Een kookboek komt dan wellicht goed van pas. HLN Shop ging op koopjesjacht en kwam terug met vier smakelijke titels voor een klein(er) prijsje. -
Is dit echt het ideale tijdstip om te smeren? Huidexpert: “Extra hydrateren is dan belangrijk”
-
Meer smeren nu, minder rimpels later? Dermatoloog geeft advies: “Schakel vanaf je 30ste een versnelling hoger”
-
PREMIUM
GETEST. Iedereen wil de nieuwe Dyson Airstrait, de opvolger van de Airwrap. Maar is hij echt 499 euro waard?
Na hun peperdure, maar gehypete Airwrap lanceert Dyson nu de Airstrait: een ‘stijltang’ die met slimme technologie je natte haren instant steil maakt. Zónder hitteschade. Prijskaartje? 499 euro, 50 euro minder dan de Airwrap die wel zés tools in een is. Is Dysons nieuwe creatie dat geld waard? Is hij echt zo bijzonder? Onze beautyredactrice test hem: “Blijkbaar houd ik ’m op zijn kop. Tip: níét doen.” -
Dit waren de allergrootste modetrends uit 2022, en ze werden telkens gestuurd door éénzelfde persoon
Met jaarlijks meer dan 200 miljoen surfers weten ze maar al te goed wat er leeft en leefde, dus de modegoden bij Lyst hebben de allergrootste trends van 2022 voor ons in kaart gebracht. Wat waren de coolste merken en controversieelste trends? Welke items werden het meest gezocht en waren dus het moeilijkst te verkrijgen? Wij onthullen het hier. Spoiler: er was één persoon die met de denkbeeldige scepter zwaaide en álle trends stuurde. -
Independer
Dit zijn de 5 populairste autokleuren en zo beïnvloedt de kleur van je wagen de prijs