Gothic look à la Wednesday Addams? Haar make-up artiest verklapt hoe: "Voor de lippen gebruikten we één product"
TikTok is in de ban van de nieuwe Netflixreeks ‘Wednesday’, waarin Jenna Ortega de hoofdrol van Wednesday Addams vertolkt. Naast haar iconische dansmoves, passeren ook veel bijzonder beautylooks de revue. Gothicachtige make-up met een smokey eye is hierdoor weer helemaal in trek. De make-upartist die verantwoordelijk was voor de looks in de populaire serie onthulde hoe je die zelf kan recreëren.
‘Wednesday’ is de meest bekeken én meest besproken serie van het moment. Niet enkel de acteerkunsten, maar ook de stijl en make-up van Jenna Ortega als Wednesday Addams veroveren harten over heel de wereld. Zo vergaarde de hashtag #WednesdayAddamsMakeUp op TikTok al 38 miljoen views. Kortom: de gothic look is cool, en je hoeft daar niet meer tot Halloween voor te wachten.
Beauty expert Cat Quinn van MAC Cosmetics heeft op TikTok en Instagram de exacte producten gedeeld die gebruikt werden voor de looks van Wednesday in de serie. Die werden haar verklapt door de haar- en make-upartieste van de show zelf, Tara McDonald.
Jenna Ortega’s make-uplook uit ‘Wednesday’ recreëren doe je zo:
Stap 1: Het gewenste effect voor het gezicht was “half dood, maar nog steeds fris en modern”, aldus Cat Quinn. Make-upartieste Tara McDonald bracht dus een transparante foundation aan om de huidskleur bleek te houden. De sproetjes die je ziet bij Wednesday zijn dus helemaal naturel. En om de jukbeenderen van Jenna scherper te maken dan het schermzwaard van het personage, gebruikte ze MAC Cosmetics’ Sculpting Powder in de kleuren Sculpt (26 euro) en Shadowy (22 euro).
Stap 2: De smokey eye is dankzij de Netflixserie ‘Wednesday’ weer helemaal in en accentueert vooral de grote ogen van Jenna. Het enige wat je hiervoor nodig hebt, zijn drie MAC-oogschaduwen in de kleuren Script, Carbon (22 euro) en Glitch in the Matrix (22 euro). De kleur Script is helaas niet meer verkrijgbaar, maar de MAC oogschaduw in de kleur Soft Brown (21,95 euro) zou vrijwel dezelfde tint hebben. Die bracht de make-upartieste eerst aan op Jenna’s ooglid, in de oogplooi en op het onderoog. Vervolgens voegde ze ook wat zwart, Carbon, toe net onder het oog. Een smokey eye-achtig effect verkrijg je door de kleur Glitch in the Matrix aan te brengen als een soort eyeliner. Maak je look vervolgens helemaal af met wat mascara.
Stap 3: Het idee achter de donkere lippen van Wednesday was om ze zo natuurlijk mogelijk te laten lijken, aldus McDonald. “Ik wilde niet dat het leek alsof ze lippenstift droeg.” De gebruikte techniek is simpel, maar effectief. Je hebt slechts de MAC lippenpotlood in de kleur Nightmoth (22 euro) nodig, en combineert die met een doorzichtige lippenbalsem. De make-upartieste verklapte dat zij die van Dr. Pawpaw (7,95 euro) gebruikte. Mix de twee producten op je hand of in een potje en dep het met een vinger op je lippen voor een zacht, natuurlijk effect.
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Wordt de tepel het onmisbare mode-accessoire dit jaar?
-
Livios
Zo heb je geen last van ratten of muizen, op een verantwoorde manier: “Vergif is géén oplossing op lange termijn”
Leuven kampt al maanden met een serieuze muizenplaag. Herkenbaar? Zie jij ook regelmatig knaagdieren door je tuin rennen? Of is er geknaagd aan voedselverpakkingen in je kelder of tuinhuis? Bouwsite Livios vroeg aan Dirk Criel van Natuurpunt hoe je op een duurzame én diervriendelijke manier muizen en ratten weert – of hoe je voorkomt dat je er überhaupt ooit last van hebt. -
Spaargids.be
Meer mensen vergeleken hypotheektarieven, tot vorige maand: “Het lijkt erop dat de consument het wat opgeeft”
Steeds meer mensen gebruiken de informatie van Spaargids.be om de tarieven van hypotheekleningen te vergelijken. Sinds begin vorig jaar haalde de gespecialiseerde website in drie maanden de kaap van 300.000 simulaties. Al was er vorige maand wel een trendbreuk. -
-
PREMIUM3
PORTRET. De koning van de kleuren, patronen en borduursels stopt ermee. Dries Van Noten (65): van kleermakerszoon tot miljonair
-
Crocs en Pringles smelten samen in één schoen: waarom zijn we zo’n fan van ‘lelijke’ mode?
Goed nieuws voor alle fans van faux-fashion: vanaf vandaag kan je de limited-edition Crocs in samenwerking met chipsproducent Pringles in huis halen. Want het merk achter deze tuinsandaal weet: hoe gekker en opvallender de crocs, hoe beter. Wat is het geheim achter het succes van deze ‘foute’ kledij of schoeisel? Onze moderedacteur David legt uit. “Deze trend past perfect bij onze tijdsgeest.” -
Prijzen van 18 tot 46 euro en gepatenteerde formule: Beyoncé lanceert verzorgingslijn voor álle haartypes
Beyoncé lanceert een haarverzorgingslijn: Cécred. Is dit de zoveelste ster die haar naam met een lucratief merk uitbuit? Ja, al gaat het dit keer om acht producten waar de beautywereld wél op zat te wachten. Want Cécred mikt niet alleen op een groep die veel te lang over het hoofd werd gezien, maar op alle haartypen. Laila Alaoui van Curls and Fro’s neemt Cécred onder de loep én is enthousiast: “Maar dit product zou ik slechts met mate gebruiken.” -
Dit waren de allergrootste modetrends uit 2022, en ze werden telkens gestuurd door éénzelfde persoon
-
HLN Shop
Goed voor de bloedcirculatie én efficiënt tegen spierpijn: vijf topredenen om nu naar de sauna te trekken
-
PREMIUM
Fietsen maakt het erger en cafeïne is een remedie: dermatoloog deelt oplossingen voor de 4 fasen van cellulite
Acht op de tien vrouwen hebben cellulite: doodnormaal, en toch schamen velen zich erom. Zeker nu het blotebenenweer nadert. Volgens dermatoloog dr. Ilan Karavani valt er aan sinaasappelhuid iets te doen, al vraagt elke fase om een andere remedie. En wanneer je start met smeren maakt een groot verschil. Van caffeïnecrèmes tot een middel dat 1.600 euro kost: dit zijn alle oplossingen op een rij. -
100 euro voor een geurkaars? De lekker ruikende objecten zijn een hype voor je interieur
Ooit hadden ze een kitscherige reputatie, tegenwoordig heeft iedereen ze: geurkaarsen. Geen wonder dat het aanbod steeds groter wordt. De speciaalste zitten in de meest fotogenieke potjes, vaak met de feestelijke toets die hoort bij deze tijd van het jaar. Geurt jouw huis binnenkort ook naar open haard, kerstkoekjes, dennenboom of schoorsteen? -
PREMIUM
GETEST. Iedereen wil de nieuwe Dyson Airstrait, de opvolger van de Airwrap. Maar is hij echt 499 euro waard?