Foto: Essentiel Antwerp

Trui van Antwerps modehuis Essentiel vliegt internationaal de deuren uit dankzij Netflix-serie “Emily in Paris”

Een kleurrijke trui van het Antwerpse modehuis Essentiel kent wereldwijd een groot succes dankzij de populaire Netflix-serie “Emily in Paris”. Dat vertelde mede-oprichtster Inge Onsea bij ATV. Het hoofdpersonage, dat vertolkt wordt door Lilly Collins, draagt in het nieuwe seizoen verschillende stuks van het modemerk. De trui die in de trailer en de eerste aflevering te zien is, is intussen uitverkocht.

Het nieuwe seizoen van de populaire Netflix-serie “Emily in Paris” heeft een Antwerps randje, want het hoofdpersonage draagt een aantal stuks van het Antwerpse modehuis Essentiel. De serie gaat over een zakenvrouw die uit Chicago naar Parijs verhuist, en mode speelt in de serie een belangrijke rol.

In de eerste aflevering draagt Emily een kleurrijke trui van het modemerk, en dat heeft voor een stormloop op de verkoop gezorgd. “We hebben aanvragen van Azië en Amerika voor die trui”, zegt mede-oprichtster Inge Onsea. “Eerst hadden we er een stuk of 300 besteld, maar die waren meteen uitverkocht. We hebben gisteren nog 250 stuks online gezet en die waren op een uur uitverkocht.”

Het is niet de eerste keer dat de stuks van Essentiel in het programma te zien zijn. "Het is eigenlijk de tweede keer dat wij met een kledingstuk in "Emily in Paris" komen. In het eerste seizoen droeg Emily ook een trui en een topje, maar toen hadden zij de stuks aangekocht en wisten we dat niet", vertelt Onsea. "Dat was een hele leuke verrassing. Er was iemand die dat zag en zei dat onze trui in de serie zat. Ons marketingteam is daar dan opgesprongen en heeft contact opgenomen met de styliste. Ze heeft ons lookbook bekeken en dan 50 stuks gekozen. En van die stuks zijn er nu negen die gebruikt worden in het derde seizoen. We zijn super fier."

De bestellingen komen vanuit Azië en Amerika. Zo'n serie is goed voor onze internationale naambekendheid

Inge Onsea, mede-oprichtster Essentiel

Dat de trui in dit seizoen zo'n succes heeft, heeft met meerdere factoren te maken. "De trui was drie weken geleden al in de trailer gekomen en nu ook in de eerste aflevering, de hele aflevering lang", zegt Onsea. "Daarnaast is het een heel kleurrijke, typische Essentiel pull. We zijn gekend voor veel kleur en print en daardoor is hij ook heel herkenbaar. Als het een zwarte trui was geweest, had het misschien niet zoveel effect gehad."

Collectersitem

Wie graag nog een trui wil bemachtigen, zal eerder teleurgesteld zijn. "We zitten er nu over te brainstormen of we er nog extra gaan verkopen. Maar ik vind het wel leuk dat het een soort exclusiviteit heeft. Ik ben er meer voor om te zeggen: we stoppen ermee. Het is een soort collectorsitem geworden. Ik heb vorige week al twee keer online gezien dat mensen de trui verkopen aan het dubbele van de prijs."

Het Antwerpse modehuis hoopt in de toekomst op deze manier nog verder internationaal te kunnen groeien. "Het is een groot succes en dat is voor ons heel belangrijk op internationaal vlak. Het geeft ons veel naambekendheid, dus we hopen natuurlijk dat ze in het vierde seizoen ook kleren van ons gaan dragen", zegt Onsea.

Foto: Essentiel Antwerp

Meest gelezen