Door de inflatie kiezen steeds meer consumenten voor de huismerken van de supermarkten. ©  MARC HERREMANS - MEDIAHUIS

OPROEP. Limburgers die zweren bij huismerken van de supermarkten

Hasselt -

Een volle boodschappenkar is vandaag bijna twintig procent duurder dan een jaar geleden. Geen wonder dat huismerken steeds populairder worden. Wij zoeken Limburgers die zweren bij de Olé’s en Freeways Cola’s van deze wereld.

Ruben Steegen

Alles wordt duurder: je wekelijkse boodschappen, een huis kopen of (ver)bouwen, je maandelijkse energiefactuur of op vakantie gaan. Februari is daarom budgetmaand bij HBVL onder de noemer SOS Budget. Onze redactie plant vier weken lang reportages, interviews, tips en bruikbare informatie over datgene waarvan jij wakker ligt. Ook over onze wekelijkse boodschappen, die na wonen de grootste hap nemen uit het gezinsbudget. Veertig procent moest dit jaar besparen op hun winkelbudget.

Heel wat consumenten hebben van de bekende en dure A-merken daarom ingeruild voor huismerken van de supermarkt. Voor een reportage in Het Belang van Limburg zijn we op zoek naar Limburgers die al jaren zweren bij witte producten als Everyday (Colruyt), Simpl (Carrefour) of 365 (Delhaize) of consumenten die recent zijn overgeschakeld. Kiest u voor het huismerk uit budgettaire overwegingen, of omdat er simpelweg geen verschil is in smaak en kwaliteit? Wij horen het graag. Reageren kan via onderstaand antwoordformulier.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer