Ombudsman Energie Eric Houtman.
Volledig scherm
PREMIUM
Ombudsman Energie Eric Houtman. © Getty Images / Pieter-Jan Vanstockstraeten

Drie keer meer klachten bij Ombudsdienst voor Energie: vooral vragen over gas- en elektriciteitsfactuur

De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit.

10 reacties

  • Albert de Lovendeghem

    1 jaar geleden
    Benny, als je wéét dat je moet terugkrijgen dan kreeg je dus een creditnota, aftrekbaar en verrekenbaar met uw nieuwe verlaagde voorschotten die u niet hoeft te betalen tot verrekening. Anders is het een blinde gok die nergens is op gebaseerd.
  • benny van hoyweghen

    1 jaar geleden
    Wel Albert ik zal je zeggen wat het probleem is. Ik moet over de 500euro terugtrekken sinds november, en zou dat nu goed kunnen gebruiken.
  • Albert de Lovendeghem

    1 jaar geleden
    Véél aangehaalde problemen zijn niet eens problemen. Zagen om te zagen heet dat dan. Krijg je uw factuur later...wat is het echte probleem dan? Je moet dan ook later betalen, so what. Hun callcenters krijgen oproepen voor vragen die eenvoudig worden beantwoord op hun website en al tot vervelens toe in de media. Zowat 50% van de tel. zijn te vermijden indien de klant eens kijkt naar de info.
  • Guy Van der Beken

    1 jaar geleden
    Kan ik geloven. Heb een huis op leegstand gezet voor 2 maand in de zomer. Geen verbruik van gas en electriciteit. Afrekening van 450 euro op leegstandtarief terwijl er helemaal niets is verbruikt. En ze blijven beweren dat het juist is.
  • Peter De Sutter

    1 jaar geleden
    De Belg wordt er gewoonweg opgelegd en bestolen op grote schaal!….