Marc Fauconnier over de communicatiestrategie van Open Vld: “Het is gewoon triestig geworden om naar te kijken eigenlijk”

Maandag waren communicatieconsultant Marc Fauconnier, die al voor vijf politieke partijen ooit de strategie uittekende, en Christine Brone, managing director van PHD, een van de grootste mediabureaus in België, te gast in ‘De Insiders’, de politieke talkshow van Linda De Win en Wouter Verschelden.

Beluisterd: Weinig goeds te horen over de communicatiestrategie van Open Vld, bij Fauconnier en Brone.

  • Opvallend was hun harde oordeel over Open Vld, de partij van premier De Croo: “Ik erger mij in steeds toenemende mate aan Open Vld, die echt een verpletterend slecht communicatiebeleid aan het voeren zijn de afgelopen maanden. Allez, ik kan me daar eigenlijk niet meer in ergeren. Het is gewoon triestig geworden om naar te kijken eigenlijk”, stelde Marc Fauconnier.
  • “Je hebt het gevoel dat er geen strategie is. Zo’n strategie wordt toch voor een groot stuk uitgezet door de voorzitter van een partij en dat is ook degene die bewaakt, of die strategie gerespecteerd wordt. Maar dat ontbreekt”, zo zei Christine Brone.
  • Ze rekenen heel hard op een kanseliersbonus, maar ik vraag mij toch af in welke mate dat dit eigenlijk geen ijdele hoop is, op dit moment. Ik heb niet het gevoel dat De Croo, buiten misschien een beetje in de Vlaamse Ardennen, een bonus gaat afdwingen voor die partij. Omdat die partij ook kleurloos uit de verf komt en probeert alles in te zetten op een premier die eigenlijk ook geen al te beste beurt maakt”, zo stelde Fauconnier. “En dan opnieuw dat flauw deuntje van optimisme, dat eerder Gwendolyn Rutten hanteerden en nu weer De Croo. Je voelt dat de keizer geen kleren aan heeft en dat is wel een beetje jammer.”
Meer