Hoe rijd je veilig met je elektrische wagen in de sneeuw? “De trekkracht is meestal een voordeel, maar niet op een gladde ondergrond”
Het is bijna krokusvakantie: voor heel wat Belgen hét moment voor een welverdiend weekje genieten in de sneeuw. Een avontuur dat steeds meer mensen ondernemen met een elektrische auto. Maar met een ‘EV’ in de sneeuw rijden is toch wel wat anders dan met een klassieke wagen. HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn kroop achter het stuur, zocht naar de limieten en legt uit waar je moet op letten. “Eén ding is zeker: als je begint te schuiven is er geen houden meer aan.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
5 fouten die binnen enkele winters de doodsteek zijn voor jouw accu
-
Hoeveel geld en tijd bespaar je echt als je thuiswerkt? “Tot zeker 862 euro per jaar”
Als je telewerkt, combineer je niet alleen makkelijker werk en gezin. Je vervuilt er ook minder door. En je bespaart geld en tijd. Hoeveel precies? Dat kan je voortaan zelf berekenen dankzij een nieuwe online calculator die verkeersinstituut Vias in het leven riep. -
PREMIUM
GETEST. Is de Auto van het Jaar echt je geld waard? Onze autokenner testte het uit: “Een uitstekende wegligging, maar dat interieur...”
Op het Autosalon van Brussel werd gisteren de Jeep Avenger tot Auto van het Jaar verkozen. De elektrische wagen haalde het voor andere topmerken zoals Volkswagen en Nissan. Ook onze autokenner Joost Bolle is aangenaam verrast. Al is er één ding waar zijn haren rechtop van gaan staan: “Foei, Jeep. Op dit deel zou je eigenlijk geen kosten mogen besparen.” -
-
PREMIUM
“Vooral de ‘expresweg’ wordt een en al ellende”: overzicht van de wegenwerken richting kust
-
Wie heeft voorrang op smalle bergwegen en wat betekent dat ‘posthoorn’-bord nu echt?
Voor de ene chauffeur voelen bergwegen als de ultieme rijervaring, voor de andere is het een enge beproeving. In verschillende landen gelden er dan ook nog eens aparte voorrangsregels. Wil je tijdens deze kronkelende klimmetjes - van Oostenrijk tot Italië - geen ergernis opwekken? Dan studeer je deze instructies best vooraf in. -
Bijna niemand kent de betekenis van deze borden in Duitsland, maar ze zijn ook niet voor mensen bedoeld
Automobilisten die deze vakantie door Duitsland rijden, lopen grote kans om ze tegen te komen: vreemde, zwart-wit gekleurde verkeersborden langs de snelweg waarvan niemand lijkt te weten waarvoor ze dienen. Dat ze niet bedoeld zijn voor mensen, maakt het nog mysterieuzer. -
PREMIUM19
De Renault 5 is terug: hoe een forse scheut nostalgie de pil van het elektrisch rijden moet helpen doorslikken
-
PREMIUM
Wie thuis zijn elektrische bedrijfswagen oplaadt, kan kosten belastingvrij terugkrijgen: “Maar er zijn voorwaarden”
-
Mijnenergie
Klopt jouw energiefactuur wel helemaal? En hoe betwist je een te hoge afrekening?
Af en toe berichten media over absurd hoge energiefacturen die bijvoorbeeld het gevolg zijn van een nulletje te veel of een vergeten komma. Dergelijke frappante fouten spot je als klant meteen. Maar soms duiken er ook afwijkingen op, die – hoewel ze minder in het oog springen - je toch een aardige duit kosten. Hoe stel je deze vast en op welke manier kan je ze aanvechten? Mijnenergie.be helpt je stap voor stap. -
Verzonken portiergrepen: hip, maar ook gevaarlijk? Duitse Touring waarschuwt voor risico
Ze zijn hip, elegant en aerodynamisch, maar niet helemaal zonder gevaar: de modieuze verzonken deurgrepen, die steeds meer automerken toepassen. Automobielorganisatie ADAC, de Duitse evenknie van Touring, waarschuwt eigenaren van auto's met deze handgrepen voor het risico dat hulpverleners de deuren niet, of niet snel genoeg, kunnen openen. -
Livios
Is een architect verplicht als je je woning wil renoveren?