Beeld ter illustratie.
Volledig scherm
Beeld ter illustratie. © Shutterstock

Europa wacht nog even met beslissing over verbod op auto’s met verbrandingsmotor na protest Duitsland en Italië

Vanaf 2035 mogen nieuwe auto’s geen verbrandingsmotor meer hebben, als het van Europa afhangt. Na de goedkeuring van het Parlement midden februari zou de Europese Raad aanstaande dinsdag nog een laatste keer stemmen over de wetgeving. Normaal gezien een formaliteit, maar de kwestie werd op de lange baan geschoven. “Het is ons doel om ervoor te zorgen dat nieuwe auto’s met verbrandingsmotoren ook na 2035 toegelaten worden”, zei de Duitse financiënminister Christian Lindner donderdag.

149 reacties

  • Louise Maertens

    1 jaar geleden
    Zeer goed is dat reeds veel landen die rijk zijn aan zon en wind deze Efuels nu al massaal en groen produceren. Groot voordeel is dat deze brandstoffen ook gemakkelijk zijn te transporteren over grote afstanden. En dus eenvoudig door de gebruiker bij bestaande pompstations zal kunnen getankt worden.
  • richard lenssens

    1 jaar geleden
    Net zo je diesel als bijproduct van benzine kan zien is waterstof een bijproduct van wind- molenparken,kortom veel te veel stroom die niet gebruikt wordt en stilleggen van wind-molens tot gevolg gaan ze in de toekomt teveel stroom gaat gebruiken om waterstof te maken zodat er niks nog verloren gaat(is nu al) en kan men dus stellen dat waterstof zeer zeker groen is.
  • Geert Tamsyn

    1 jaar geleden
    Waterstof is helemaal niet groen, je hebt er drie keer zoveel elektriciteit voor nodig.
  • Walter Stassen

    1 jaar geleden
    Zolang men blijft inzetten op elektrische wagens zullen we er nooit komen. De enige groene toekomst is waterstof.
  • Geert Tamsyn

    1 jaar geleden
    Richard Lenssens, een EV batterij heeft na 530.000 km. nog altijd 80% van zijn capaciteit, Mercedes geeft nu al 10 jaar garantie op de batterij. Volgens Technische Universiteit Eindhoven is de hogere CO2-uitstoot bij productie gecompenseerd na 50.000 km., en is een EV 53% milieuvriendelijker dan een ICE. Maar er is nog veel onwetendheid over EV, vooral bij de oudere generaties, ook in Duitsland.