Nieuw-Zeeland lanceert opvallende campagne om jongeren met liefdesverdriet te steunen

Nieuw-Zeeland lanceert de campagne "Love Better" om jongeren met liefdesverdriet te steunen en te helpen. Dat doen ze via video's, artikels, podcasts en een speciaal platform waar jongeren met professionals kunnen praten over hun gevoelens. De campagne volgt een eerder onderzoek van de regering, waaruit blijkt dat veel jongeren te maken hebben gehad met zowel emotionele als fysieke pijn.

Nieuw-Zeeland lanceert de opvallende campagne "Love Better" om jongeren met liefdesverdriet te steunen en te helpen. De Nieuw-Zeelandse regering wil met de campagne een gezonde manier suggereren om met een relatiebreuk om te gaan. Ze willen de sterke gevoelens van liefdesverdriet normaliseren. Nieuw-Zeeland is het eerste land dat een dergelijke campagne lanceert. 

De regering zal de jongeren bereiken via video's, artikels en podcasts. Bovendien lanceren ze een platform waar jongeren met professionals kunnen praten over hun gevoelens. Ze lanceerden al een promofilmpje over de campagne, waarin onder meer jonge mensen vertellen hoe ze met liefdesverdriet omgaan. Een budget van 6,4 miljoen Nieuw-Zeelandse dollar wordt hiervoor vrijgemaakt, omgerekend is dat 3,7 miljoen euro. 

De campagne volgt een eerder onderzoek van de regering. Zo zou bijna 80 procent van de 16- tot 24-jarigen al een relatie hebben gehad, van wie 87 procent enorm liefdesverdriet heeft geleden. Gevolgen van de relatiebreuken zijn onder meer zelfbeschadiging, depressie, jaloezie, wraak, en stalking.

Bovendien zijn er in Nieuw-Zeeland hoge cijfers van geweld binnen relaties en gezinnen. Eén op de zes jonge mensen is al eens verwikkeld geraakt in een fysieke ruzie. De Nieuw-Zeelandse regering zocht een innovatieve manier om met deze cijfers uit 2022 om te gaan.

BEKIJK - Het promofilmpje van de "Love Better" campagne:

Meest gelezen