Wie bepaalt de prijs in de supermarkt? En hoe wordt die precies berekend? Onder meer Els Breugelmans, professor retail en e-commerce (KU Leuven) geeft antwoord.
Volledig scherm
PREMIUM
Wie bepaalt de prijs in de supermarkt? En hoe wordt die precies berekend? Onder meer Els Breugelmans, professor retail en e-commerce (KU Leuven) geeft antwoord. © Photo News / Photo News

Zo bepalen supermarkten heel precies de prijs van wat je in je winkelkarretje legt

De winkelkar wordt steeds duurder. Dat merkt iedereen. Maar wie bepaalt eigenlijk de prijzen in de winkelrekken? En hoe berekenen de supermarkten precies hoeveel ze aanrekenen? “Een goede plaats in de rekken? Daar moeten producenten voor betalen. Een plek in de folder die naar tienduizenden klanten gaat? Betalen.”

3 reacties

  • Paul van de velde

    1 jaar geleden
    2 kopen en 1 gratis. Als je dan de prijs vergelijkt in een andere supermarkt kom je daar zelfs goedkoper mee weg. Zelfs 1 kopen en 1 gratis is soms duurder dan 2 stuks in een andere winkel.
  • Yolande Toremans

    1 jaar geleden
    Dan heb je niet goed gekeken naar de prijzen bij Aldi en Colruyt en Lidl daar is iedere week opslag voor veel producten. Delhaize heeft heel goede reclames en evenveel goedkopere artikelen van goede kwaliteit onder hun eigen merken.Die die het hardtste roepen en reclame maken zijn niet bij de besten en goedkoopste
  • Louise janssens

    1 jaar geleden
    Ik geloof niet in reclame en ga winkelen waar het nog betaalbaar is Aldi, Lidll, maar zeker geen Delhaize.