© Shutterstock

L’Oréal neemt beautymerk Aesop over voor recordbedrag

L’Oréal verwelkomt een nieuw merk in de portefeuille. Het gaat om het Australische Aesop, het beautylabel dat zeepjes en crèmes al 36 jaar verpakt in hippe apothekersflesjes. Voor de Franse cosmeticagigant is de deal van maar liefst 2,3 miljard (!) euro de grootste overname in de geschiedenis van het bedrijf.

Hanne Vandenweghe

Het Franse cosmeticaconcern L’Oreal heeft luxeverzorgingsmerk Aesop aan zijn merkenbestand toegevoegd. L’Oréal nam het label voor een prijskaartje van 2,5 miljard dollar (2,3 miljard euro) over van het Braziliaanse Natura, zo maakten beide bedrijven in de nacht van maandag op dinsdag bekend.

LEES OOK:

Aesop was het paradepaardje van Natura en bracht vorig jaar een omzet van 537 miljoen dollar (491,62 miljoen euro) in het laatje. De overname zou in het derde kwartaal afgerond worden. De toezichthouders moeten daarvoor wel nog groen licht geven.

L’Oréal heeft vooral toekomstplannen in China. Aesop, dat wereldwijd zo’n vierhonderd winkels heeft, werd daar vorig jaar gelanceerd. De cosmeticareus wil de populariteit van de nieuwste aanwinst nu verder uitbouwen in het Aziatische land.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer