De Cowboy 4 ST in de nieuwe kleur lavendel.
Volledig scherm
De Cowboy 4 ST in de nieuwe kleur lavendel. © Cowboy

Fietsbedrijf Cowboy maakte vorig jaar opnieuw meer verlies, blijkt uit voorlopige cijfers

“2022 was een heel positief jaar”, zei Cowboy-CEO en -oprichter Adrien Roose begin april in een interview met HLN. Waarover hij toen de mond hield, was de winst van het Belgische fietsenbedrijf, na een dieprood 2021. Uit voorlopige cijfers die Cowboy maandag heeft vrijgegeven, blijkt nu dat het nettoverlies opnieuw is toegenomen, tot 31,9 miljoen euro.

1 reactie

  • Jan Dhooghe

    1 jaar geleden
    Cowboy is geen technologiebedrijf, wat ze zichzelf en anderen ook willen wijsmaken. Het is een gewone fietsenbouwer, zoals er tientallen in een dozijn zijn die elektrische fietsen verkopen. Het is niet omdat er een computertje of een batterij aanhangt, dat het daarom een technologiebedrijf is. Leuk om te pictchen aan investeerders, maar investeerders zouden toch ook moeten weten dat Cowboy een gewone fietsenmaker is. Niets speciaals qua technologie of design, geen Tesla van de fietsenindustrie.