© Snap

Terug van weggeweest: Snapchat, maar deze keer in de paskamer

Eerlijk, bij het horen van de term Snapchat worden we spontaan terug gekatapulteerd in de tijd. Richting het begin van de jaren 2010, toen TikTok nog niet bestond en we met verdwijnende snaps de aandacht van een geheime vlam probeerden te trekken. Fast forward naar 2023, want Snapchat maakt z’n grote retour. Hoe, vraagt u? Met Augmented Reality spiegels.

Camille Van Puymbroeck

Waar een mens tot nog toe gewoon de moeite deed om z’n kleding te passen in de winkel (die enkele keren dat we ons nog naar een fysieke shop verplaatsen in ieder geval), zal dat binnenkort niet meer nodig zijn als het van Snapchat afhangt.

Passen zonder moeite

LEES OOK:

Het bedrijf heeft namelijk officieel z’n Augmented Reality spiegels gelanceerd. Die laten shoppers toe om in een winkel voor het scherm plaats te nemen en vervolgens verschillende kledingstukken te proberen zonder die effectief aan te hoeven trekken. Gedaan dus met zweterig geploeter in de paskamers, voortaan wordt de hele paservaring weer een stuk gemakkelijker. Voorlopig wordt de dienst enkel uitgerold in de Verenigde Staten, waar Men’s Wearhouse er al eentje bezit. In het najaar zullen verschillende Nike vestigingen volgen, nadat enkele Nike winkels eerder al een prototype uittestten.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer