West-Vlaamse producent van alcoholisch ijs kent enorme groei na samenwerking: “Partnerships met wereldwijd bekende alcoholmerken”

Een samenwerking tussen twee merken is een boeiend gegeven. Het West-Vlaamse bedrijf LiQ maakt alcoholisch ijs en ijspralines, maar gaat hierbij een partnerschap aan met een aantal gerenommeerde alcoholproducenten. Medeoprichter Jorgo Struyve legde aan Business AM uit hoe dat tot stand kwam.


Beluister hier het volledige interview met Jorgo Struyve:


De essentie: LiQ startte met alcohol-infused ijs, eerst voor lokale evenementen en later via de supermarkt. Het zag een gat in de markt en ging de samenwerking aan met grotere merken als Baileys en Malibu. Dat zorgde voor een enorme boost in verkoopcijfers.

  • “Onze twee bestsellers zijn de Baileys en Malibu ijspralines. We focussen ons vooral op partnerships met wereldwijd bekende alcoholmerken. We maken gebruik van hun brand awareness om ons merk uit te bouwen.”
  • “We zijn er jaren mee bezig geweest om die eerste deal met Baileys te sluiten vorig jaar. Nu is Malibu daar ook bij aangesloten en zijn er nog een aantal andere in de running. Nu we die eerste deals hebben, krijgen we heel wat extra tractie”, zegt Struyve.
  • “We zijn gegroeid van 500 supermarkten vorig jaar naar 6000 supermarkten nu in zeven verschillende landen. Dat is mogelijk door die sterke merken die ons daar ook in ondersteunen.”

(fjc)

Meer