Wat met het 10 Miles-parcours volgend jaar door Oosterweelwerken op Linkeroever?
Hoe ziet het parcours van de 10 Miles er volgend jaar uit? Om dat uit te tekenen zal organisator Golazo de komende maanden samenzitten met bouwheer Lantis. Want door de Oosterweelwerken zal het Antwerps straatbeeld er anders gaan uitzien, vooral op Linkeroever. Daarnaast wil de organisatie ook blijven groeien met het loopevenement.
Dit jaar liepen de deelnemers van de 10 Miles voor het eerst langs het MAS en niet meer via de Meir. Ook volgend jaar zal het parcours er anders uitzien. Want de Oosterweelwerken veranderen het straatbeeld, vooral op Linkeroever.
“Er zijn een aantal scenario’s die worden voorgelegd door bouwheer Lantis”, zegt Greg Broekmans van Golazo op ATV. Want uiteraard hebben de Oosterweelwerken invloed op het parcours. “Zeker de aanzet richting de Kennedytunnel. De gekende op- en afrit Linkeroever aan Gazet van Antwerpen zal volgend jaar niet meer beschikbaar zijn. Dus daardoor zullen we moeten kijken naar alternatieven.”
LEES OOK. Op- en afrit Ring op Linkeroever vanaf half mei definitief dicht
Toch is het de bedoeling dat de Waasland- en de Kennedytunnel in het parcours blijven. “Het evenement met die twee tunnels en start en finish op Linkeroever, dat is het DNA van het evenement. Dat willen we absoluut behouden.”
Tegelijk wil Golazo blijven groeien met de 10 Miles “We zijn graag het grootste loopevenement van het land. Loopcomfort staat wel voorop. Het is belangrijk dat iedereen vlot kan blijven lopen. Het is niet zo dat we door te groeien filevorming krijgen op het parcours. Dat willen we absoluut voorkomen. Dat kan door bijvoorbeeld de starturen uit te breiden en misschien hier en daar iets bredere wegen op te zoeken.”