© AP

McDonald’s heeft prijzen verhoogd, maar ziet geen klanten vertrekken: nettowinst van 1,8 miljard

McDonald’s heeft in het eerste kwartaal ondanks prijsverhoging meer klanten over de vloer gekregen. De verkoop steeg op vergelijkbare basis in het eerste kwartaal met 12,6 procent op een jaar tijd, zo meldt de Amerikaanse fastfoodreus dinsdag.

belga
Bron: BELGA

Die groei is volgens het bedrijf te danken aan een “gezond evenwicht tussen strategische verhogingen van de menuprijzen en positieve groei van het aantal bezoekers”.

‘s Werelds grootste keten voor een snelle hap deed een pak beter dan verwacht. In het kwartaalrapport levert dat een stijging van de omzet met 4 procent tot 5,9 miljard dollar op.

De bedrijfswinst ging 10 procent hoger tot 2,5 miljard dollar. En zo steeg de nettowinst met 63 procent tot 1,8 miljard dollar.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer