Passagier Tom Waterschoot (rechts) voelt zich zwaar in de steek gelaten.
Volledig scherm
Passagier Tom Waterschoot (rechts) voelt zich zwaar in de steek gelaten. © RV / RV

Reizigers TUI fly lopen vertraging op van bijna 48 uur na technisch probleem: “Passagiers opgehaald met vervangtoestel”

UPDATEEen vliegtuig van Tui fly België dat maandagavond vanuit Egypte naar Zaventem zou vliegen, staat wegens een defect nog steeds aan de grond. De gestrande passagiers brachten gisteren een hele dag door op de luchthaven, om ‘s avonds laat opnieuw te horen dat ze nog een nacht in een hotel moesten doorbrengen. Intussen zijn de reizigers met een vervangtoestel eindelijk op weg naar Brussel, twee dagen later dan gepland.

39 reacties

  • Gerard Braeckmans

    12 maanden geleden
    Vertragingen moet je incalculeren als je bij TUI boekt.
  • Willem-Jan Hubertus

    12 maanden geleden
    Hoe frustrerend het ook moge zijn, indien je dit type reis boekt moet je bewust zijn dat dingen kunnen mislopen. Het onbegrip voor de bureaucratie van in een derde wereld land te zitten is onbegrijpelijk. En als je de dag na je vlucht direct moet gaan werken,is dat je eigen keuze en planning. Anders voorzie je een buffer.
  • Danny Roelants

    12 maanden geleden
    Ergernis van de vakantiegangers kan ik een beetje begrijpen maar het is toch normaal dat veilligheid primeert.Vlieg al jaren met verschillende maatschappijen en tussendoor kan je pech hebben dat de vlieger niet opgaat.Compensatie en overnachtingen,meer kunnen die niet doen hoor en hou jullie afrekeningen bij van eten en drinken want die kan je ook nog via een bepaald kanaal terugtrekken.
  • Johan Vanautgaerden

    12 maanden geleden
    Veiligheid primeert! Is het leuk neen.Ik kom liever 2 dagen te laat toe dan helemaal niet. De reizigers krijgen toch ook een compensatie. Mijn vriendin (C.V) reist nu al jaren met TUI en is toch tevreden over hun service. Ze zei me : Ik ben hier op voorbereid en heb steeds een dekentje en een paar andere spulletjes in mijn rugzak.Wees blij dat de veiligeheidsnormen zo streng zijn. Een tevreden TUI klant.
  • William Helsen

    12 maanden geleden
    Hebben ze dan liever dat het defecte vliegtuig wel vertrekt? TUI zou wel vertrekken als het veilig was. Geen extra verlof? Je hebt per persoon €600 verdient. Leuk? Neen dat is het niet, maar er zijn ergere dingen. Een defect vliegtuig dat vertrekt en crasht, is dat dan beter?