Eén op de zeven werknemers in ons land gaat met de fiets naar het werk, net als Stijn Bogaerts (40) uit Hoevenen die in de haven van Antwerpen werkt.
Volledig scherm
Eén op de zeven werknemers in ons land gaat met de fiets naar het werk, net als Stijn Bogaerts (40) uit Hoevenen die in de haven van Antwerpen werkt. © Gregory Van Gansen / Photo News

Steeds meer bedrijven helpen VeloVeiligheid verhogen: “Wie met de fiets komt werken, moet eerst les volgen”

Geen files en een frisse kop op kantoor: de fiets verleidt één op de zeven werknemers. Langs de zijlijn worden ze steeds harder aangemoedigd door hun werkgever, met mooie fietsvergoedingen, veilige fietspaden én zelfs droogkasten voor natte fietskledij. VeloVeilig naar het werk staat bij bedrijven alsmaar hoger op de agenda. Zo ook in de Antwerpse haven: “Werknemers die een fiets willen leasen, moeten verplicht een fietsopleiding volgen.”

23 reacties

  • Dany Herman

    12 maanden geleden
    Moeten hier,moeten daar, moeten overal in wat voor wereld willen ze de mensen doen leven wanneer mogen we eens vrij zijn ?
  • Marco brilmans

    12 maanden geleden
    bart van brabant, ik sluit me helemaal aan bij uw stelling. Het is 'tweerichtingsverkeer' en in iedereens belang om beide perspectieven toe te lichten en te ervaren. Want in vele reacties lees je enkel één kant van het verhaal en vaak enkel frustraties aan één adres, zonder de kennis en ervaring om het van de andere zijn/haar kant ook te zien.
  • Marco brilmans

    12 maanden geleden
    Kijk, het is gewoon niet logisch dat je met een autorijbewijs, per definitie met speedpedelec of motor 125cc bv. kan rijden. Sorry andere techniek, aandachtspunten en andere regels dus ik moedig dit aan, ten sterkste zelfs. Vele mensen met speedpedelec rijden amper met een fiets, laat staan dat je verkeer kan inschatten tegen een snelheid van 45km/u.
  • Bob Walraedt

    12 maanden geleden
    Fietsopleiding weer iets om geld af te. trommelen op 1 of andere manier..ze kunnen dit mischien aanvullen met een psychologische om hun fietsgedrag te manipuleren. Hoeveel mensen struikelen er dagelijks, gaan we ze ook moeten opleiden? Met wat zijn ze bezig?
  • Bart Verwegen

    12 maanden geleden
    Die fietsopleiding en bijhorende maatregelen zorgen wel voor een daling van fietsongevallen met 35%. Dan lijkt het me toch zeer nuttig, ook al klagen sommigen over al die verplichtingen.