Illustratiebeeld.
Volledig scherm
Illustratiebeeld. © ANP / EPA

Prijzenoorlog of reclamestunt? Aantal prijsstijgingen in supermarkten drie keer hoger dan aantal kortingen

Verschillende supermarkten kondigden de voorbije weken aan honderden producten goedkoper te ­prijzen. Dat wekt de indruk van een prijzenoorlog tussen de supermarkten. Maar dat is niet het geval. Supermarkten maakten de afgelopen weken driemaal meer producten duurder dan ze er goedkoper maakten. Dat schrijft ‘De Tijd’ vandaag op basis van onderzoek van Daltix.

79 reacties

  • Kelly Verlinden

    11 maanden geleden
    Graaiflatie. Deze bedrijven maken internationaal miljarden winst. Delhaize is daar een mooi voorbeeld van. Iedereen moet wel aan lage lonen werken en je mag niet staken voor betere basisrechten.
  • guido van der heyden

    12 maanden geleden
    mijn schoonzus altijd goed rondgekomen en nu moet ze afhangen van mij en voedselhulp om niet te creperen door de prijzen van medicatie en eten ze moet een dieet volgen dat handen vol geld kost werk maar tot je pensioen en geniet van de arm moede later is de nieuwe norm met dank aan de nieuwe (goedkope?) prijzen
  • Pierre De Bie

    12 maanden geleden
    De artikels van Lidl en Aldi zijn er van het soort die ze in hun thuishavens niet verkocht krijgen, dus leg het in onze buitenlandse vestigingen aan woekerprijzen zo geraken we er ook van af. Dus mensen bedenk voor je koopt.
  • Patrick Devogelaere

    12 maanden geleden
    Het is een graaiers complot, we worden massaal opgelicht... supermarkten boycotten, minderwaardige voeding (snoep, frisdrank etc) links laten liggen en boodschappen doen bij de locale kruidenier of rechtstreeks bij landbouwer...zo krijgen we alle supermarkten op hun knieën.
  • Moniek Smets

    12 maanden geleden
    Ik herinner mij nog in de jaren 60 en 70 werden speciaal om boodschappen te doen ,met busreizen van uit het Brusselse die naar Nederland gingen juist over de grens .