De drie brillenbroers Somers, de mannen achter Theo en nu (voor 40%) ook achter Komono.© rr

Antwerpse brillensector ziet het groot: broers achter designmerk Theo willen met Komono ook goedkopere markt veroveren

De drie broers achter het hippe en dure Antwerpse brillenmerk Theo hebben 40% gekocht van het eveneens hippe en Antwerpse, maar goedkopere brillenmerk Komono. “Als partners kunnen wij de opticiens, onze ‘klanten’, een sterkere positie geven”, zegt Mik Somers, een van de broers. Die opticiens staan volgens hem onder druk van grote investeringsgroepen, die hele zaken opkopen of hun eisen opleggen. De broers zelf kunnen zich nu beter positioneren op de lastige brillenmarkt. De Antwerpse brillen vonden zelfs al hun weg naar Lady Gaga (Komono) en Elton John (Theo) en in eigen land Alex Agnew (Theo).

Dirk Hendrikx
Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Keuze van de Redactie

MEER OVER