Dylan van Baarle en Wout van Aert.
Volledig scherm
PREMIUM
Dylan van Baarle en Wout van Aert. © BELGA

Een wielersponsor van 100 miljard versus een wielersponsor van 10 miljard: “Vergeleken met Jumbo is Lidl een mastodont”

Het sponsoringcontract met warenhuisketen Jumbo loopt tot het einde van 2024. Maar mogelijk moet CEO Richard Plugge van wielerploeg Jumbo-Visma volgend jaar al een nieuwe hoofdsponsor hebben gevonden. Toch zal dat nieuws Wout van Aert (en ploegmaats) geen slapeloze nachten bezorgen. Waarom dan niet? En hoe valt het te verklaren dat op het moment dat de ene warenhuisketen zich uit het wielrennen terugtrekt, een andere erin stapt?

5 reacties

  • dirk gommaerts

    12 maanden geleden
    Je moet beseffen dat de gewone werkman alle sportlui, artiesten, influencers via de producten verlonen. Maarja toch beter dan... want alle politici, ambtenaren, leger, politie, leefloners, etc... heel deze hannekesnest produceren niks en worden betaald met belastingsgeld van degene die zweten.
  • Peter John Vermeersch

    12 maanden geleden
    Leve de jaren 60, 70 en 80...kleine sponsors konden nog een ploeg maken
  • pierre samaey

    12 maanden geleden
    Iemand schrijft in België is sponsering fiscaal aftrekbaar, dat klopt maar Jumbo en het bedrijf Visma zijn geen Belgische bedrijven. Buiten UAE is het nog wachten op rijke sjeiks en oliebaronnen die de wielersport als hobby zien. Denk eens dat gebeurt ze zich wel eens beter zouden kunnen amuseren dan in het voetbal.😇
  • wim rooyakkers

    12 maanden geleden
    Renners van jumbo visma hoeven zeker geen dorst te lijden in de toekomst.
  • Eric De Baeremaeker

    12 maanden geleden
    Nu nog aldi of Ikea of 1 of andere olie sheik of Chinees auto merk ? In België is sponseren toch fiscaal aftrekbaar ?