Winkelexpert Stefan Van Rompaey legt uit waarom supermarkten tegewoordig minder maar wel veel grotere kortingen geven.
Volledig scherm
PREMIUM
Winkelexpert Stefan Van Rompaey legt uit waarom supermarkten tegewoordig minder maar wel veel grotere kortingen geven. © BELGA / rv

Waarom je tegenwoordig veel meer grote promoties ziet in de supermarkt

Supermarkten geven tegenwoordig minder kortingen, maar die kortingen zijn wel véél groter dan vroeger. Waarom slaan supermarkten ons met de grootste acties en strafste promoties om de oren? Winkelexpert Stefan Van Rompaey legt uit waarom je bijna nooit meer kortingen van 10 procent ziet, maar wel van 50 procent of meer. En waarom je Nutella zelden of nooit in promotie zal zien staan.

5 reacties

  • DIRK SPRANGERS

    11 maanden geleden
    Wel grappig,er willen er in de regering dat de voedselprijzen zakken. Dat alle arbeiders 10-12%meer verdienen dan een jaar geleden,mag dus niet door gerekend worden. Er zullen er veel dan over kop gaan...
  • Patrick Peperboom

    11 maanden geleden
    Vaak zijn het niet echt kortingen, ze vragen gewoon 3 weken absurde prijzen en doen de 4e 1+1,en dit herhalen ze eindeloos,daarom zijn het ook steeds dezelfde promoties die terugkeren,wie in die andere 3 weken kocht werd eigenlijk opgelicht.
  • Gerard Braeckmans

    11 maanden geleden
    Je kan er zeker van zijn dat die kortingen berekend zijn en psychologisch onderzocht. De supermarkten werken voor de aandeelhouders, niet voor u.
  • Gino Denil

    11 maanden geleden
    Kortingen van 50% heb ik nog niet veel gezien hoor. Voor de crisis wel. Wel vaak soms tot 100% opslaan en meteen 10% korting geven.
  • Karel Flanders

    11 maanden geleden
    Grote kortingen? Dan nog zijn de meeste dingen veel duurder dan verleden jaar en in onze buurlanden.