© AFP

Was deze e-mail van Adidas na Boston Marathon echt ongepast?

Adidas heeft zich dinsdag verontschuldigd voor een e-mail, waarin de sportartikelenfabrikant klanten feliciteert dat ze de Boston Marathon “overleefd” hebben. Een ongelukkige verwoording, aangezien bij een terreuraanslag tijdens de editie van 2013 van de marathon drie doden en meer dan 260 gewonden vielen.

De e-mail had als onderwerp “Gefeliciteerd, je hebt de Boston Marathon overleefd”, aldus de krant Boston Post. Volgens sommige geadresseerden was dat een zeer ongelukkige formulering gezien de aanslag van 2013. Toen lieten twee daders twee bommen ontploffen in de buurt van de eindmeet.

Adidas heeft zich verontschuldigd voor de e-mail. “Het spijt ons zeer”, aldus het bedrijf op Twitter. “Er werd duidelijk niet genoeg nagedacht over de ongevoelige titel van de e-mail die we dinsdag stuurden.”

De ongelukkige communicatie van Adidas volgt twee weken na de reclameflater van frisdrankengigant Pepsi. Het bedrijf kreeg tonnen kritiek over zich door een reclamefilmpje met Kendall Jenner, die tijdens een manifestatie een blikje cola geeft aan een politieagent. Critici zagen in het filmpje verwijzingen naar de “Black Lives Matter”-protesten.

(belga)

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer