RV / RV
Volledig scherm
PREMIUM
© RV / RV

Half jaar na opstand op vlucht van Brussels Airlines is lijdensweg van passagiers nog niet afgelopen

Meer dan zes maanden nadat een opstand uitbrak op een vlucht van Brussels Airlines naar Tenerife is de lijdensweg van de getroffen passagiers nog niet afgelopen. Brussels Airlines weigert hen een compensatie van 600 euro te betalen, waar ze volgens het Directoraat-generaal Luchtvaart van de Federale Overheidsdienst (FOD) Mobiliteit en Vervoer nochtans recht op hebben. Volgens de luchtvaartmaatschappij gaat het om een geval van overmacht.

14 reacties

  • SOFIE GYSELINCK

    9 maanden geleden
    De site om een claim in te dienen bij brussels airlines eindigt altijd met een error. Geen toeval volgens mij. Net nog ondervonden. Zaterdag 8 juli op SN2093 naar Heathrow vanuit Zaventem: 2h stilgestaan op de tarmac wegens problemen met ventilatie die moest gerepareerd worden. Ja dat hebben we wel gevoeld. Daardoor gepland bezoek met reeds betaalde tickets gemist in London. Maar site werkt niet voor klacht
  • Marcus Camps

    10 maanden geleden
    Echt schandalig. Waarschijnlijk hebben ze even een berekening gemaakt van wat het zou kosten om dat vliegtuig te herstellen op Tenerife of in Brussel plus een extra dag verlies van inkomsten. Dat de reizigers in zo'n geval van geen tel zijn is weer duidelijk. De reizigers zijn er voor hen en niet andersom blijkbaar. Je zou zoiets kunnen verwachten van een low-cost maatschappij, maar niet van een maatschappij die pretendeert top kwalitatief luchttransport te leveren.
  • Yvan Maes

    10 maanden geleden
    Zeer vervelend en ik zou ook slechtgezind zijn maar zou toch ook blij zijn dat ik nog steeds een voet aan grond "kan" zetten!!
  • Jean-Pierre Aerts

    10 maanden geleden
    Ze moeten gewoon compenseren.
  • Kitty Durinck

    10 maanden geleden
    Brussels Airlines en schadevergoeding, dat past niet in 1 zin.