Interesse in ChatGPT zwakt al af. Wat betekent dat?

Na een fenomenale start, waarbij ChatGPT meer dan 100 miljoen downloads haalde in de eerste twee maanden na lancering, zwakt de interesse in de baanbrekende app alweer af. Wat is er aan de hand?

Waarom is dit belangrijk?

Hoewel sommige bedrijven al AI in hun activiteiten integreren, is de adoptie nog niet wijdverspreid. Veel bedrijven tonen nog geen interesse in AI, en zelfs kleine bedrijven hebben geen concrete plannen om generatieve AI-tools te proberen. De weg naar bredere acceptatie van AI zal tijd vergen, maar het potentieel is enorm.

In het nieuws. Een opmerkelijke grafiek ? die aantoont dat de interesse in ChatGPT en gelijkaardige AI-apps, na een steile start, alweer afneemt

  • Kenners geven daarvoor verschillende redenen op:
    • Het einde van het academisch jaar maakt dat minder studenten op zoek zijn naar informatie.
    • Geringe gebruiksvriendelijkheid, met vooral gebrekkige plug-ins.
    • Het gebrek aan betrouwbaarheid van de antwoorden die deze apps ons voorschotelen, maken dat velen gewoon opnieuw overschakelen
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Lees nu 3 artikels gratis per maand!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer